ח"כ שמולי יוזם: פיצוי לעסקים עד ראשל"צ ורחובות

שמולי מנסה להרחיב את טווח הפיצויים לעסקים ל-60 ק"מ מרצועת עזה: "הרקטות לא מפלות את ראשון-לציון ורחובות, וכך גם אין שום סיבה שהחלטה של איזה פקיד באוצר על פיצוי בגין הנזק שגרמו תעשה זאת"

איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו
איציק שמולי / צילום: מתוך הוידאו

ח"כ איציק שמולי יוזם הגדלת טווח הפיצויים לעסקים בעקבות מבצע "צוק איתן". כידוע, באוצר החליטו לפצות את העסקים בדרום בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, אולם שמולי יוזם מהלך לפיצוי עסקים בטווח של עד 60 ק"מ.

היוזמה של שמולי היא לכלול מתן פיצויים גם לעסקים בערים כמו ראשון-לציון, נס-ציונה ורחובות, שגם בהן נרשמה פגיעה משמעותית בבתי העסק. עד כה מסרב האוצר לדון בהרחבת הטווח הרלוונטי אך מחר (ג') צפוי הנושא לעלות בדיון מיוחד שתקיים ועדת הכספים.

"החלטת האוצר לפצות עסקים גם תוך כדי לחימה היא תקדימית וחשובה, אבל ההחלטה על קו 40 ק"מ שמישהו סימן שם באופן שרירותי היא מקוממת ומכעיסה. לצערנו, הרקטות לא מפלות את ראשון-לציון ורחובות, וכך גם אין שום סיבה שהחלטה של איזה פקיד באוצר על פיצוי בגין הנזק שגרמו תעשה זאת", מסר שמולי.

בתחילת המבצע הצבאי יזם שמולי מהלך למתן מקדמות לעסקים ולעובדים בדרום - שהתקבל על-ידי האוצר.

בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי הנזק הכלכלי למפעלים תחת איום הטילים מסתכם ב-820 מיליון שקל ב-20 ימי הלחימה הראשונים. מפעלי הדרום כולל עוטף עזה ניזוקו ב-330 מיליון שקל ומפעלי מרכז הארץ עד מחוז חיפה ניזוקו ב-405 מיליון שקל.