בהלה בבריטניה: נוסע ב"קטאר איירווייז" הודיע - ברשותי פצצה

נוסע בטיסת "קטאר איירווייז" מדוחא למנצ'סטר סיפר לצוות המטוס כי ברשותו פצצה וגרם לבהלה גדולה ■ צוות המטוס דיווח על כך מיד לרשויות בבריטניה, ששיגרו לעברו מטוסי קרב, שליוו אותו עד לנחיתה

מטוס של חברת התעופה הקטארית קטאר איירווייז / צלם: רויטרס
מטוס של חברת התעופה הקטארית קטאר איירווייז / צלם: רויטרס

בהלה גדולה נרשמה היום (ג') בנמל התעופה במנצ'סטר, לאחר שלמגדל הפיקוח התקבל דיווח על נוסע במטוס של חברת "קטאר איירווייז", שאיים כי ברשותו פצצה.

כוחות הביטחון הבריטיים לא היססו ושיגרו לעבר המטוס הקטארי מטוסי קרב, שליוו אותו עד לנחיתה בנמל התעופה. לאחר נחיתת המטוס, פרצו אנשי הביטחון למטוס ועצרו את החשוד לחקירה. מבדיקה ראשונית עולה כי האיש ככל הנראה בדה את הסיפור מלבו והתברר כי על המטוס אין פצצה אמיתית.

דובר חברת "קטאר איירווייז" מסר כי צוות המטוס, שעשה את דרכו מדוחא למנצ'סטר, קיבל דיווח על האפשרות כי על הסיפון ישנה פצצה ובאופן מיידי העביר את הדיווח לרשויות הבריטיות.

"על המטוס היו באותה שעה 269 נוסעים ואנשי צוות", נמסר בהודעת החברה לאחר האירוע. "הצוות נקט באמצעי הזהירות הנדרשים ודיווח על המתרחש לרשויות בבריטניה. הצוות כעת מסייע למשטרה בנמל התעופה לחקור את המקרה".

עוד מסרו בחברה כי "שלום נוסעינו נמצא בחשיבות עליונה עבורנו, ומאחר והעניין נמצא תחת חקירה משטרתית אן באפשרותנו למסור פרטים נוספים". במשטרה הבריטית הבהירו כי כל נוסעי המטוס הורדו ממנו בזהירות וכעת תכולתו נסרקת על מנת לוודא שאכן אין עליו חומר נפץ.

נוסע שהיה עד להתרחשויות סיפר לרשת "סקיי ניוז" הבריטית כי "הבחנו שהמטוס החל לחוג מסביב לנמל התעופה במשך 10 דקות. זמן קצר לאחר מכן, ראינו את מטוסי הקרב מגיחים ומלווים אותנו עד לנחיתה".