"ישראל נרקומנית למלחמה, ומטרתי לגמול אתכם. גם אתם משתמשים באזרחים כמגן אנושי - איפה ממוקם בסיס הקריה? בת"א. מנהרות? גם בגטו ורשה חפרו"

דרור פיילר, ישראלי לשעבר שמארגן את המשט לעזה, בראיון מרתיח ל"מעריב": "הטילים של חמאס הם פחי זבל מעופפים, לא הרגו אפילו ישראלי אחד"

דרור פיילר  / צילום: רויטרס
דרור פיילר / צילום: רויטרס

דרור פיילר, ישראלי לשעבר שמארגן את המשט הטורקי לעזה, טוען כי הוא לא בוגד במדינת ישראל אלא "רק רוצה בטובתכם", פועל להעמדת קצינים בכירים בצה"ל לדין בינלאומי, מכנה את חמאס "תנועת שחרור לאומית" ולא ארגון טרור ומדגיש: "אני רוצה לעזור לכם. ישראל היא מדינה נרקומנית למלחמה ולהתנחלויות. מטרתי היא לגמול אתכם מההתמכרות הזאת".

פיילר, פעיל שמאל רדיקלי המחזיק באזרחות שבדית, התראיין ל"מעריב המגזין" לאחר שישב בשבוע שעבר יחד עם פעילי הארגון הטורקי IHH במסגרת תכנון המשט לעזה. כאשר נשאל כיצד בכוונת הארגון למנוע מפרובוקטורים אלימים לעלות על הסיפון ולחזור על אירועי ה"מרמרה" ב-2010, ענה: "נבדוק את כל המועמדים למשט ונוודא שלכולם יש אג'נדה אחת ויחידה - לשבור את המצור הימי על עזה, ולא שום אג'נדה אחרת. כל מי שישתתף במשט יהיה מחויב לאותה מטרה".

פיילר טוען כי ישמח אם ח"כ חנין זועבי תשתתף גם במשט הנוכחי וקורא לנוכחות ישראלית באוניה: "אשמח מאוד אם בין המשתתפים הפעם תהיה לא רק ח"כ זועבי, אלא גם חבר כנסת יהודי, למשל דב חנין או כל חבר כנסת אחר שירצה לבוא איתנו בניסיון לשבור את המצור הימי על עזה".

כאשר נשאל על הבעיות הביטחוניות שהסרת המצור הימי עלולות לגרום לישראל, ענה פיילר כי "אני סומך על המודיעין הישראלי שכשם שידע לעצור את קארין A ואוניות נשק נוספות, כך הוא יידע למנוע הברחת נשק דרך הים".

פיילר מתכוון להעיד נגד קצינים בכירים ישראלים בחו"ל ואומר כי "בכוונתנו לרדוף כל מי שנושא באחריות לפשעי מלחמה. אנחנו לא מחפשים את הש"ג, אלא את האחראים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו... הייתי רוצה לראות את הרמטכ"ל בני גנץ מגיע לשבדיה ונעצר בחשד לפשעי מלחמה".

ומה לגבי הפשעים שביצע חמאס, שהשתמש באזרחים כמגן אנושי וירה על אזרחים ישראלים? פיילר טוען כי "צריך לגנות כל מי שיורה על אזרחים. ירי על אזרחים מכל צד שהוא הוא פשע מלחמה. יחד עם זאת, אסור שנשכח לרגע מי פה הכובש ומי פה הנכבש. לנכבש יש זכות להיאבק בכיבוש. חמאס הוא ארגון גרילה, תנועת שחרור לאומית, חלק מהמאבק הפלסטיני נגד הכיבוש הישראלי. השאלה אם הם תמיד משתמשים בשיטות שמועילות למאבק היא שאלה אחרת, אבל בוא נזכור שגם אצ"ל פוצץ את מלון המלך דוד בירושלים".

פיילר מגמד את התקפות חמאס על ישראל ואומר: "צריך לקחת דברים בפרופורציה. חמאס שלח אלפי טילים לעבר ישראל שלא גרמו אפילו להרוג אחד. מדובר בפחי זבל מעופפים".

לדבריו, "בדיוק כמו חמאס, ישראל גם עושה שימוש באזרחים כמגן אנושי. איפה נמצא בסיס הקריה? בלב העיר. כשחמאס יורה טילים לעבר הקריה, ישראל נושאת באחריות לכך שאזרחים עלולים להיפגע. ולגבי המנהרות, אני רוצה לציין ששום מנהרה לא נוצלה להתקפה על יישוב אזרחי, כל התקריות היו מול חיילים. כל מי שנתון למצור חופר מנהרות. גם בגטו ורשה השתמשו במנהרות. חוץ מזה, עזה היא המקום הצפוף בעולם. כמעט אין לחמאס אפשרות להתנגד לצבא הישראלי ממקומות שאין בהם אזרחים".