יחימוביץ': לפיד להטוטן, מנותק, ללא תקווה; התקציב - שקר

"המספרים פשוט לא מתחברים, לא מתכנסים לסכום הגיוני. יש עתיד ויאיר לפיד באמת מאמינים שהמילים הן תחליף למעשה, שאם הם אומרים שיעבירו מיליארדים למשרדים החברתיים, אז המיליארדים האלה באמת ניתנו לאותם משרדים"

יאיר לפיד שלי יחימוביץ / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד שלי יחימוביץ / צילום: אוריה תדמור

"המספרים בתקציב המדינה פשוט לא מתחברים, לא מתכנסים לסכום הגיוני. יש עתיד ויאיר לפיד באמת מאמינים שהמילים הן תחליף למעשה, שאם הם אומרים שיעבירו מיליארדים למשרדים החברתיים, אז המיליארדים האלה באמת ניתנו לאותם משרדים".

כך אמרה הבוקר (ב') חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) בתוכניתו של ניסים משעל, "משעל חם", ברדיו 103.

ח"כ יחימוביץ' הוסיפה: "בפועל, מדובר בקיצוץ מאוד עמוק, כי התוספות בסך 8 מיליארד שקל שלפיד הציג הן תוספת אוטומטית כתוצאה מהגידול באוכלוסייה. מזה 6 מיליארד הולכים לביטחון ורק 2 מיליארד למשרדים החברתיים, וזה עוד לפני שמחשבים את הקיצוץ הרוחבי שלפיד ביצע ב-2014 ושיחזור על עצמו ב-2015".

בהמשך הראיון החריפה יחימוביץ' את הביקורת שלה על שר האוצר: "הצגת התקציב של לפיד היא פשוט שקר. ההתנהלות היא התנהלות של להטוטנות, יש תחושה של חוסר קשר מוחלט למציאות ובינתיים המדינה קטנה, ויש פחות ופחות כסף לבריאות, פחות ופחות כסף לחינוך. זה אומר שמי שיש לו הרבה מאוד כסף לא מרגיש בזה כי הוא מוציא מכיסו ומשלים. מעמד הביניים גם מוציא מהכיס ומשלם, אבל נקרע בגלל זה וההכנסה הפנויה שלו קטנה. העניים נזרקים ממש לשוליים, כי הם, אם הם נורא ירצו, לא יוכלו לשלם. אתה שואל את עצמך איפה התקווה, לאן מסתכלים קדימה, מה עם כל ההבטחות הגדולות - ואין מה לעשות חוץ מלדפוק את הראש".