גורם בממשל הצרפתי: "עוד יהודים התגייסו לדאע"ש"

מקור צרפתי בכיר חשף בשיחה עם חדשות 2 Online כי היהודייה מצרפת שהצטרפה לארגון הטרור היא לא היחידה ■ עפ"י נתוני משרד הפנים בצרפת, יהודים נוספים עשו זאת

תומך סורי בדאע"ש / צילום: רויטרס
תומך סורי בדאע"ש / צילום: רויטרס

נראה שהצעירה היהודייה מצרפת עליה דווח כי התגייסה לארגון המדינה האסלאמית דאע"ש היא ממש לא היחידה. גורם בממשלת צרפת אמר בשיחה עם חדשות 2 Online כי על פי נתונים שאסף משרד הפנים במדינה, ישנם עוד מספר אנשים ממקור יהודי שהצטרפו לשורות הארגון.

"יש יותר מ-1,000 צרפתים שהצטרפו לארגון הקיצוני, ויש דיונים בלתי פוסקים על איך אפשר למנוע זאת כולל שלילת זכויות וכדומה, מתוכם, על פי מידע שיש לנו יש אנשים שהם ממוצא יהודי - חלקם גם התאסלמו, חשוב לציין כי מדובר בקומץ קטן על פי הערכות שלנו ולא במגמה מטרידה".

במקביל פועלים כעת בממשלת צרפת לאתר את אותם אנשים - אך שם מדגישים כי הם לא מסווגים את המקרים לפי יהודי או לא יהודי. "אנו לא מסתכלים על הדת אלא על המדינה - אם הם צרפתים, רובם על פי המידע שאספנו היו מנותקים מהקהילה המקומית, וחיו חיים חילוניים, אבל אנחנו עוד מאמתים את המידע". על פי אותו גורם רשמי, לא מדובר במספרים גדולים אלא בבודדים.

היהודיה הראשונה בדאע"ש

ביום שישי האחרון חשפו שירותי הביון בצרפת כי נערה יהודיה הצטרפה לארגון. על פי הדיווח, לפחות 100 צעירות יצאו את גבולות המדינה בשבועות האחרונים והצטרפו לאנשי דאע"ש בסוריה. חקירת שירותי הביון חשפה כי הנערות גויסו לארגון באמצעות תאים רדומים שפעלו ברחבי צרפת, במטרה לאתר נשים צעירות הסובלות מבעיות זהות.

עם זאת, אותן נשים אינן לוחמות בזירות הקרבות בעירק ובסוריה, אלא נשלחות לשטחים שנכבשו על ידי המדינה האסלאמית על מנת לשמש שפחות ורעיות עבור הג'יהאדיסטים.

במהלך החודשים האחרונים הגיעו אזרחים רבים ממדינות המערב לסוריה ועירק על מנת לסייע לחמושי המדינה האסלאמית לכבוש שטחים נוספים. מבדיקה עולה כי לרוב מדובר באזרחים המגיעים מבית מוסלמי.