בהלת האבולה מגיעה לישראל: תרגיל נרחב נערך בנתב"ג

על רקע החשש העולמי מפני התפשטות מגפת האבולה הוחלט לתרגל תרחיש של הגעת נוסע עם תסמינים של הנגיף לישראל - החל משלב התשאול בנמל התעופה ועד לבידודו ופינויו לבית החולים

אבולה / צילום: רויטרס
אבולה / צילום: רויטרס

ישראל נערכת למגפת האבולה: על רקע החשש העולמי מפני התפשטות המגפה, נערך הבוקר (ו') בנמל התעופה בן גוריון תרגיל רחב היקף המדמה כניסת נוסעים שהגיעו ממדינות בעלות סיכון גבוה להידבקות בנגיף הקטלני.

בין ישראל לבין המדינות הנגועות במערב אפריקה אין טיסות ישירות, לכן ערכו ברשות שדות התעופה רשימה של טיסות ביניים שעשויות היו להביא עמן נוסעים מאותן מדינות. במהלך התרגול תושאלו נוסעים שנחתו עם טיסת "טורקיז איירווייז" מאיסטנבול, מכיוון שזו ידועה כתחנת מעבר מוכרת לנוסעים ששהו במערב אפריקה.

על פי הנוהל, כל הנוסעים שנחתו מטיסות חשודות מתושאלים בנוגע לשהות במערב אפריקה. אם ענו בחיוב או שהם מציגים תסמינים חשודים (חום, בחילות, הקאות וכו') - יישלחו לבידוד באולם הנוסעים הנכנסים.

בחדר הבידוד ימשיכו לעבור הנוסעים תשאול על ידי בקר, שאף ימדוד את חום גופם באמצעות מדחום לייזר. במקביל יתקבל דיווח במשרד הבריאות ואז יוחלט האם לפנות את הנוסע החשוד לבית החולים. במקרה כזה יוזעק למקום אמבולנס של מגן דוד אדום.

התרגיל נערך בשיתוף רשות שדות התעופה, משרד הבריאות, רשות ההגירה והאוכלוסין, משרד הפנים, מגן דוד אדום ומשטרת ישראל. מטרתו היא לשפר את שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הרלוונטיים - החל משלב האיתור ועד לשלב האשפוז בבית החולים.