בתו של איסמעיל הניה אושפזה החודש בישראל

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה שני גורמים שמסרו כי בתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר אושפזה בטיפול נמרץ במשך שבוע בבית החולים איכילוב בשל סיבוך בהליך שגרתי שעברה ■ באיכילוב אישרו

שייח' חמד בן חליפה א-ת'אני ואיסמעיל הנייה / צילום: רויטרס
שייח' חמד בן חליפה א-ת'אני ואיסמעיל הנייה / צילום: רויטרס

בתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה אושפזה במהלך החודש האחרון בטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב כך מסרו אמש (א') מקורות המקורבים לנושא. מאוחר יותר אישרו בבית החולים את דבר אשפוזה. בחודש נובמבר האחרון דווח כי נכדתו של הניה טופלה בבית חולים בישראל וחמתו קיבלה טיפול בבית חולים בירושלים בחודש יוני.

מבית החולים נמסר: "איכילוב מאשרת שבתו של איסמעיל הניה אכן אושפזה לטיפול רפואי במשך כמה ימים בבית החולים. היא אחת מני יותר מאלף חולים מרצועת עזה ושטחי הרשות הפלסטינית, מבוגרים וילדים כאחד, המאושפזים מדי שנה אצלנו לטיפול".

על פי הדיווח, הבת טופלה בבית החולים במשך שבוע בשל סיבוכים שעברה בניתוח שגרתי. במהלך מבצע "צוק איתן" ביתו של הניה בצפון רצועת עזה נחרב לחלוטין בשל הפצצות חיל האוויר, כשהיו כמה דיווחים שלפיהם נפצעו כמה מבני משפחתו.

שני גורמים אחד פלסטיני ואחד דיפלומט זר סירבו למסור את שמה וביקשו שפרטי מצבה לא יפורסמו. גורם ירשמי בשראל מסר כי הוא אינו מוכן להתייחס למקרה ספציפי של העברת מטופלים מרצועת עזה לישראל. עם זאת, אמר כי ברוב המקרים בקשה מצדו של רופא פלסטיני לאפשר למטופל לעבור את הגבול במקרים דחופים מספיקה, דבר שמצביע על כך שייתכן שהניה כלל לא התערב בבקשה.