חוסל המחבל שירה בפעיל הימין יהודה גליק; הר הבית נסגר

השב"כ עלה על עקבותיו של היורה בגליק והימ"מ פגע בו והרג אותו הבוקר ■ המפכ"ל הורה על העלאת הכוננות בכל רחבי הארץ, נתניהו קיים התייעצויות ביטחוניות ■ מהלילה ייסגר הר הבית לכניסת מתפללים יהודים וערבים כאחד - עד להודעה חדשה

הר הבית גשר המוגרבים הכותל המערבי / צלם: Lowshot.com
הר הבית גשר המוגרבים הכותל המערבי / צלם: Lowshot.com

אחרי ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, כוחות הביטחון בהיערכות שיא: בתום דיון הערכת מצב שקיים הלילה (ה') ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר הביטחון יעלון, השר לביטחון פנים אהרונוביץ' וראש השב"כ יורם כהן, הוחלט כי מהלילה ייסגר הר הבית לכניסת מתפללים יהודים וערבים כאחד - עד להודעה חדשה.

במקביל, תתגבר המשטרה את כוחותיה בבירה. יחד עם זאת, דוחה מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי את הטענות שנשמעו ממקורביו של גליק שלפיהן ברשויות אכיפת החוק התעלמו מהאיומים על חייו של פעיל הימין, וטוען כי לא התקבלו תלונות על איומים שכאלו.

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק בירושלים שאליו פונה גליק, אמר כי מצבו מוגדר קשה מאוד והוא נמצא בסכנת חיים. הבוקר הוא צפוי לעבור ניתוח נוסף, ובדיקות הדמיה לבחינת היקף פציעתו.

נציין כי הבוקר, בפעולה מהירה, השב"כ עלה על עקבותיו של היורה בגליק והימ"מ פגע בו והרג אותו. ההרוג, מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, התגורר ליד סילוואן. על פי הפלסטינים, מדובר באסיר משוחרר ששהה 11 חודשים בכלא הישראלי.

מלבד ההחלטה לסגור את הר הבית לכניסת מתפללים, הוחלט על שורה של צעדים נוספים בניסיון למנוע הסלמה נוספת. כבר משעות הבוקר המוקדמות יתגברו מאות שוטרים ושוטרי משמר הגבול את הכוחות הקיימים בבירה, ובמקביל יתגבר צה"ל את כוחותיו בשטחים מחשש למהומות גם בגדה.

בתום הערכת המצב אמר השר לביטחון פנים כי "ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק הוא אירוע חמור מאין כמותו". לדברי אהרונוביץ', שנראה שהרקע לירי הוא לאומני, אך נבדקים גם כיוונים אחרים. מוקדם יותר הערב רמזו מקורביו של גליק כי הוא "הופקר" על ידי המשטרה, למרות שבתקופה האחרונה הצטברו עוד ועוד עדויות על כוונה לפגוע בו.

בתוך כך, בימים האחרונים הופצה ברשתות החברתיות תמונתו של גליק כשלצידה קריאה מרומזת לפגוע בו. במקביל, מתברר כי פעיל הימין התלונן לא פעם כי יש מי שמסית לרצוח אותו, תוך כדי שהוא מצביע על פעילי הוואקף המוסלמי, אולם לטענת מקורביו דבר לא נעשה.