צבי חפץ, השגריר באוסטריה, ימונה לשגריר בסין

"מביא עימו לתפקיד ניסיון ורקע מקצועי מדיני עשיר מהתקופה שבה שירת כשגריר ישראל בבריטניה ומכהונתו הנוכחית כשגריר ישראל באוסטריה וכשגריר לסוכנות האו"ם"

אביגדור ליברמן / צילום:  יוסי כהן
אביגדור ליברמן / צילום: יוסי כהן

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את מינויו של צבי חפץ לשגריר ישראל בסין. חפץ ימונה לשלוש שנים וניתן יהיה להאריך את כהונתו בארבע שנים נוספות בהמלצת שר החוץ. חפץ, המשמש כיום שגריר ישראל באוסטריה, כיהן קודם לכן כשגריר ישראל בבריטניה ונחשב לדיפלומט מוערך.

בין השנים 1999-2004 כיהן חפץ כסגל יו"ר פעיל של מעריב החזקות בע"מ ויו"ר פעיל של הד ארצי בע"מ (2001-2003). הוא נחשב מקורבו של לן בלווטניק ומונה מטעמו לדירקטור בכלל תעשיות בשנת 2012.‏ לאחר מינויו לשגריר מונתה רעייתו סיגליה לדירקטורית במקומו. לפני כן שימש כסגן יו"ר קווינקו, המחזיקה באתרי הימורים ביוון, סרביה וקמבודיה, ונמצאת בשליטת יגאל זליכה.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה נכתב כי "חפץ מביא עימו לתפקיד ניסיון ורקע מקצועי מדיני עשיר מהתקופה שבה שירת כשגריר ישראל בבריטניה ומכהונתו הנוכחית כשגריר ישראל באוסטריה וכשגריר לסוכנות האו"ם. בתקופת כהונתו עמדה ישראל בפני אתגרים מדיניים רבים ומורכבים ובמגמת דה לגיטימציה הנמשכת עד היום. גם ניסיונו הרב והמגוון של חפץ בשוק הפרטי יתרום רבות לתפקיד. לחפץ כישורים מעולמות תוכן מגוונים: משפטים, עסקין ותקשורת, וניסיונו בתחום העסקי חשוב לכהונה בסין נוכח חשיבותו של היבט זה ביחסי סין-ישראל".