הראל לוקר פורש מתפקידו לאחר 3 שנים

בין המהלכים אותם קידם לוקר מטעמו של רה"מ: רפורמת היבוא המקביל במזון לא רגיש (רפורמת הקורנפלקס), צמצום השימוש במזומן, רפורמה בכוח-האדם בשרות המדינה, תכנית צמצום הרגולציה והבירוקרטיה בממשלה

הראל לוקר / צילום: תמר מצפי
הראל לוקר / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הודיע היום לראש הממשלה כי ברצונו לסיים את תפקידו בתום 3 שנים. מועד סיום התפקיד טרם נמסר. על-פי הערכות, לוקר ישוב למגזר העסקי. טרם הוחלט מי יחליפו.

עזיבתו של לוקר מצטרפת לזו של ראש הלשכה, אייל חיימובסקי, שהודיע על סיום תפקידו בתחילת ספטמבר. בתחילת החודש הבא צפוי להיכנס לתפקיד ראש הלשכה דוד שרן, ששימש בעבר ראש המטה של שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ. ככל הנראה יביא עימו שרן אנשי צוות נוספים, ולא מן הנמנע שהדבר יוביל לשינויים ולעזיבות נוספות בכוורת ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה ללוקר ואמר כי הוא מודה לו "על עבודתו המאומצת והמבורכת באחד התפקידים המורכבים בשירות הציבורי. במשך 3 שנים ותחת שתי ממשלות בראשותי, קידם הראל בצורה יוצאת דופן נושאים רבים וקריטיים למדינת ישראל ועשה זאת מתוך תחושת שליחות, במקצועיות, צניעות, והצלחה רבה".

לוקר, שעזב את המגזר העסקי, מונה בדצמבר 2011 על-ידי ראש הממשלה נתניהו לתפקיד המנכ"ל. אחיו הוא האלוף (במיל') יוחנן לוקר, מי שהיה סגן מפקד חיל האוויר ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה נתניהו. הראל לוקר החל את עבודתו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בשנת 2011. במסגרת תפקידו ניהל את עבודת המטה של הממשלה בנושאים הכלכליים-חברתיים ופעל בנושאים אלה כאיש הביצוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שרי ומשרדי הממשלה, ראשי רשויות, משקיעים זרים והמגזר העסקי.

"זו הייתה תקופה אינטנסיבית ומרתקת והייתה לי הזכות הגדולה לסייע לראש הממשלה בצמתים מרכזיים של ניהול המדינה. אני מודה לרה"מ על כך שבחר בי לאחד מתפקידי המפתח של השרות הציבורי במדינת ישראל ונתן לי את האמון והגיבוי על מנת לקדם נושאים חשובים לאורך השנים", אמר היום לוקר עם סיום תפקידו.

במסגרת תפקידו עסק לוקר בקידום רפורמת היבוא המקביל במזון לא רגיש (רפורמת הקורנפלקס), צמצום השימוש במזומן, רפורמה בכוח-האדם בשרות המדינה, תכנית צמצום הרגולציה והבירוקרטיה בממשלה, מעבר צה"ל דרומה ופינוי מחנות צה"ל מאזורי הביקוש, תכניות לפיתוח כלכלי חברתי של הנגב ועוטף עזה, החלת שקיפות ובקרה בתקציב מערכת הביטחון, מיזם הסיבים האופטיים וישראל דיגיטאלית, קידום משק הגז הטבעי (יצוא, מתקני קליטה ועוד), רפורמה בתכנון ובניה, תכניות מחיר מטרה והסכמי גג בדיור, גני ילדים חינם לגילאי 3-4, קידום היחסים הכלכליים עם יפן, תכניות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים ומתווה הפרטת תעש.