מנהלי מחלקות בתל-השומר עזבו את ביה"ח לדיון משפטי

האירוניה: המנהלים הגיעו לדיון בעניינו של פרופ' וינקלר שמואשם בדיווח כוזב, בשעה שביה"ח מתנגד להשעייתו על רקע החשש לפגיעה בחולים ■ השופטת: "מי מטפל בחולים?"

"נמצאים פה באולם הרוב המוחלט של מנהלי המחלקות במרכז הרפואי", אמרה אתמול (ד') עו"ד טל מאירסון, שייצגה את מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית-החולים תל-השומר, פרופ' אייל וינקלר, בדיון שהתקיים בעניינו בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.

עו"ד מאירסון ביקשה להדגיש את העובדה הזו, "כדי שבית הדין יבין שלא מדובר בתיק משפטי גרידא שמתמצה בטענות משפטיות, וכי יש כאן חשיבות גדולה מאוד באופן שבו צריך להתייחס לרופא שאמון על הצלת חיים".

ואולם, נראה כי נוכחותם של מנהלי המחלקות באולם הייתה דווקא בבחינת גול עצמי בקו ההגנה של וינקלר ובית-החולים שלו, שטענו כי השעייתו מתפקידו תפגע קשות בחולים.

פרופ' וינקלר, כמו מנהל תל-השומר פרופ' זאב רוטשטיין, טען בחודשים האחרונים כי השעייתו תפגע קשות בחולים ותביא הלכה למעשה לפירוק המחלקה לכירורגיה פלסטית. והנה, באותו בית-חולים ממש יוצאים "הרוב המוחלט" של מנהלי המחלקות בשעת בוקר ונשארים בירושלים באמצע יום העבודה.

נראה שגם השופטת רונית רוזנפלד הבחינה בעניין, כששאלה במידת-מה של ציניות כנראה: "מי מטפל בחולים?".

הדיון המשפטי החל בשעה 11:30 ונמשך עד השעה 15:00, ואילו מנהלי המחלקות יצאו מהאולם בשעה 14:00.

נזכיר כי נציבות שירות המדינה החליטה להשעות את פרופ' וינקלר מתפקידו לפני ההכרעה של בית הדין למשמעת, זאת לאור הממצאים החמורים לכאורה שעלו מחקירת אגף המשמעת בעניינו. נטען כי פרופ' וינקלר ביצע לכאורה בשנים 2012-2013 מאות ניתוחים פרטיים בשעות הבוקר במרפאת האסתטיקה הפרטית "קלאס קליניק" שבתל-השומר, זאת תוך שהוא מדווח כי עבד באותה עת במחלקה הציבורית וקיבל למעשה שכר כפול.

מנהל בית-החולים, פרופ' רוטשטיין, הודה לאחר פרסום הממצאים כי הוא אישר בעצמו את הפעלת המרפאה בשעות הבוקר, אך טען כי לא ידע על הדיווח הכפול לכאורה.

נציב שירות המדינה, משה דיין, החליט בצעד חריג להשהות בחודשיים את ההשעיה ולהכניסה לתוקף ב-1 בדצמבר האחרון, אולם פרופ' וינקלר עתר בעניין לבית הדין האזורי לעבודה בטענה, כי מדובר בשיהוי קצר מדי, וכי ממילא אין מקום להעניש אותו לפני ההכרעה בעניינו.

שופטת בית הדין האזורי, אורנית אגסי, מתחה ביקורת על ההליך של הנציבות וקבעה כי יש להשהות את ההשעיה עד סוף חודש מארס הקרוב - החלטה שיש בה כדי לייתר את ההשעיה לאור ההערכה כי ההכרעה של בית הדין המשמעתי תתקבל עוד קודם.

בנציבות שירות המדינה ערערו על ההחלטה בפני בית הדין הארצי לעבודה, וזה האחרון הציע אתמול לצדדים להסכים לפשרה, ולפיה הנציב ישקול מחדש את מועד כניסת ההשעיה לתוקף, ולחילופין ישקול להמיר את ההשעיה בהעברת וינקלר מתפקידו כמנהל מחלקה, כל זמן שהוא יוכל להמשיך לשמש כרופא בכיר במחלקה.

בשני הצדדים קיבלו את ההצעה תוך הסתייגויות קלות, והשופטת רוזנפלד צפויה לפרסם בזמן הקרוב החלטה בעניין.

בבית-החולים תל-השומר לא הגיבו לשאלת "גלובס" האם עזיבת המנהלים נעשתה ברשות, והאם הם דיווחו על יום חופש לצורך השתתפותם בדיון.