גורם ישראלי: "לא תכננו לחסל את הגנרל האיראני"

גורם ישראלי אמר לסוכנות רויטרס כי הקצין הבכיר שחוסל בסוריה לא היה יעד התקיפה, וכי ההנחה הייתה שבאירוע ייפגעו רק "אנשי חיזבאללה זוטרים" ■ קודם לכן איים מפקד משמרות המהפכה: "ברק הרסני יכה בישראל"

חסן רוחאני / צילום: רויטרס
חסן רוחאני / צילום: רויטרס

מנסים להרגיע את הרוחות: הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה לא היה יעד החיסול - כך אמר היום (ג') בכיר ביטחוני בישראל לסוכנות הידיעות רויטרס. לדברי הגורם, ישראל האמינה כי יעדי התקיפה הם רק אנשי חיזבאללה "זוטרים יחסית".

מוקדם יותר הגיבה איראן לראשונה לתקיפה. מפקד צבא משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר לכלי תקשורת בארצו כי על ישראל להיות מוכנה ל"ברק הרסני" שיכה בה.

"על ישראל להמתין עד שיגיע הרגע שהיא תשלם על הפשע שלה", אמר הגנרל האיראני בדברים שצוטטו באתר אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה. "הציונים כבר הרגישו בעבר את הזעם שלנו על פשעיהם, התקיפה בקוניטרה מדגישה את הצורך שלא להתרחק ממטרת הג'יהאד עד למחיקת החיידק המושחת - ישראל".

במקביל לאיום האיראני המפורש, מדווחת התקשורת במדינה כי שר ההגנה המקומי חתם עם מקבילו הרוסי על הסכם שעשוי לספק לצבא משמרות המהפכה נשק שובר שוויון - טילי S300 שאת העברתם ניסתה בעבר ישראל למנוע באמצעים דיפלומטים.

הכוננות בצפון עלתה

הדברים מגיעים יממה לאחר שנציגים רשמיים מטעם הצבא האיראני אישרו כי בתקיפה נהרג אחד הקצינים הבכירים מטעמם, הגנרל מוחמד עלי אללה דאדי, שביקר באזור קוניטרה יחד עם נציגי חיזבאללה והצבא הסורי.

בתוך כך, עלתה היום הכוננות בצפון מחשש לתגובה מצד ארגון הטרור הלבנוני, המשמש למעשה כשלוחה של המשטר האיראני באזור. בשעות הבוקר הוקפצה כיתת הכוננות במטולה לאחר שכלי רכב אזרחיים שעליהם דגלי חיזבאללה נצפו נוסעים סמוך לגדר, תוך שהם יורים באוויר. לאחר בירור של המקרה, עלה כי מדובר בירי שבוצע במהלך מסע הלוויה של אחד ההרוגים בתקיפה סמוך לקוניטרה שלשום.

במקביל, ובהמשך לדיווחים ברשתות הזרות אתמול, נצפו הבוקר סוללות כיפת ברזל שנפרשו בגזרת הצפון - זאת עקב החשש מתגובה של ארגון חיזבאללה, שעלול לירות רקטות לעבר ישראל משטח לבנון.