פז מכרה את חלקה במתחם פי גלילות ברמת השרון תמורת 237 מיליון שקל

הרוכשת - קבוצת משקיעים בהובלת ישראל קנדה, שבה שותפים אריה אדלר וחגית להב

חברת האנרגיה פז שבשליטת צדיק בינו הודיעה היום על מכירת החזקותיה במתחם פי גלילות שברמת השרון תמורת 237 מיליון שקל, לחברת הנדל"ן קנדה ישראל. העסקה מורכבת משני חלקים. חלק אחד של העסקה כולל את מכירת חלקה של פז (21.5%) בחברת פי גלילות, המחזיקה בזכויות בשטח כולל של כ-164 דונם, שעליו היה בעבר מתקן אחסון וניפוק, תמורת 106 מיליון שקל.

נוסף על כך מכרה פז 34 דונם שבהם היא מחזיקה במתחם, בשתי חלקות נפרדות, המשמשים כיום בחלקם כמחסן לוגיסטי של החברה וכמרכז הפצה ללקוחות יצרנית חומרי האיטום לשוק הבנייה פזקר, תמורת 131 מיליון שקל.

מתחם פי גלילות הוא שטח קרקע בעל פוטנציאל להצפת ערך משמעותית, משום שבמקום מקודמת תוכנית להקמת אלפי יחידות דיור, לצד מאות אלפי מ"ר המתוכננים למסחר ולתעסוקה.

רוכשת המתחם היא כאמור חברת הנדל"ן ישראל קנדה, שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, באמצעות שותפות מוגבלת, שבה היא מחזיקה 69% מהזכויות יחד עם כמה שותפים (31%). אלה כוללים את חגית להב, אשתו של איש העסקים אלי להב ובעלת חברת ח.ל יזמות נדל"ן, המחזיקה בזכויות בגרנד קניון באר שבע, איש העסקים אריה אדלר, שבעבר החזיק נתח ממניות ענקית התרופות טבע, משפחת דואניס וחברת הבנייה זבולון עדירן. ישראל קנדה דיווחה כי התמורה תשולם לפז על פני תקופה של כ-26 חודשים ממועד החתימה.

קודם לחתימת העסקה ציינו היום בפז, כי "עסקת מכירת המניות ועסקת מכירת המקרקעין אינן אמורות להיות מותנות זו בזו", וכי החברה צופה לרשום רווחי הון לפני מס של 112 מיליון שקל משתי העסקאות, וכן תזרים מזומנים כולל לאחר מס של 177 מיליון שקל.

יונה פוגל, מנכ"ל פז, מסר היום כי "העסקה מציפה ערך משמעותי לבעלי המניות, ומהווה נדבך באסטרטגיה העסקית של פז, המתמקדת בהשקעות בעסקי הליבה בתחום האנרגיה והקמעונות. עם קבלת ההצעה האטרקטיבית החלטנו למכור את השטח".

בפז הוסיפו היום כי השלמת המכירה כפופה לכמה תנאים, בהם "ויתור על זכות סירוב של יתר בעלי המניות בחברת פי גלילות וקבלת אישור משרד האוצר ודירקטוריון חברת פי גלילות". עיקר המניות (50%) בפי גלילות נמצאות כיום בידי המדינה, והיתרה מוחזקת על-ידי צמד מתחרותיה של פז - דלק וסונול - עם כ-14% כל אחת.

עסקה זו מצטרפת למימוש נדל"ן נוסף שביצעה בימים האחרונים פז, עם מכירת חלקה במבנה משרדים בדרך בגין שבתל אביב לחברת מבני גזית תמורת 34 מיליון שקל.