ברוש: "לא ייתכן כי ייאסר על תעשיינים לפנות יחד לממשלה"

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, תוקף את הממונה על ההגבלים, דיויד גילה, על החלטתו לבחון מחדש פעולות משותפות של מתחרים מול רשויות השלטון

שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי
שרגא ברוש / צלם: תמר מצפי

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, תוקף את הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, על החלטתו לבחון מחדש פעולות משותפות של מתחרים מול רשויות השלטון.

במסמך שימוע ציבורי שפרסם גילה לאחרונה הוא הבהיר כי בזמן שעד כה גילתה רשות ההגבלים סובלנות רבה כלפי התנהגות המתחרים מול הרשויות, היא שוקלת כעת לשנות את מדיניותה, כך שכל פעולה שפוגעת בתחרות שינקטו המתחרים - אגב הניסיון לפעול מול השלטון - לא תהיה מוגנת מטיפול רגיל במסגרת חוק ההגבלים.

גילה הבהיר במסמך שפרסם כי כוונתו לפעולות משותפות שעניינן פגיעה בתחרות. לדברי גילה, "העובדה שמתחרים חוברים יחד על מנת להשפיע על רשות שלטונית לאמץ הוראות תקינה חדשות היוצרות מכשול לכניסה לענף, לא תהווה כשלעצמה הפרה של חוק ההגבלים העסקיים", אך לעומת זאת, "כל פעולה שינקטו המתחרים אגב מימוש המטרה, כדוגמת התבטאויות פומביות בעקבותיה והעברת מסרים המקלים על תיאום משתמע, לא תהיה פטורה ותיבחן כפי שהיתה נבחנת בכל הקשר אחר, על-פי דיני ההגבלים העסקיים".

במכתב ששלח ברוש לגילה הוא טוען כי "בקביעתך זו אתה מטיל דופי בארגוני המעסיקים, בחברות הפועלות בשוק חופשי ובאנשים שומרי חוק", וטוען כי החלטה כזו תצר באופן משמעותי את פעילותם של האיגודים העסקיים.

לדברי ברוש, "בכל מדינה מתוקנת פועלים 3 כוחות: ממשלה, ארגוני עובדים וארגוני מעסיקים. כוחות אלה מאזנים האחד את השני ומובילים לכלכלה טובה וחזקה יותר. הכלכלה הישראלית זקוקה היום, יותר מבעבר, לרגולציה נאורה אשר תאפשר ניהול עסקים. לא ייתכן כי ייאסר על תעשיינים לפנות יחדיו אל הממשלה באשר להתנהלות הקלוקלת בנושא הגז, לא ייתכן כי במקום שארגון זה או אחר ייצג את העסקים, תשב הממשלה עם כל אחד מהעסקים בבואה לקיים שימוע".