הקופון של מייסדי מובילאיי: ימכרו מניות תמורת 800 מיליון ש'

אמנון שעשוע וזיו אבירם כבר מכרו בהנפקה הראשונה מניות תמורת 190 מיליון שקל כל אחד ■ ד"ר שמואל חרל"פ לא ימכור מניות בהנפקה זו

פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם / צילום: תמר מצפי
פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם / צילום: תמר מצפי

זהו, עכשיו הגיע התור של מובילאיי (Mobileye). אחרי שהושלמו ההנפקות המשניות של העמיתות הישראליות - במקרה שתיהן מסקטור אבטחת המידע - CyberArk (204 מיליון דולר) ואימפרבה (117 מיליון דולר), מגיע התור של החברה שפיתחה מערכת התרעה מפני סכנות בכביש, ועוררה לא מעט באזז בוול סטריט.

מובילאיי עדכנה הבוקר (שעון ארה"ב) את טיוטת התשקיף שלקראת הצעת המכר הענקית שלה, ולפיה בעלי עניין בה ימכרו 14.5 מיליון מניות. לפי מחיר המניה האחרון, 41.63 דולר, מדובר בהנפקה בהיקף של 603.6 מיליון דולר. בהכללת אופציית ה"גרין שו" מדובר יהיה בהיקף הנפקה של 694.2 מיליון דולר, שהם כמעט 2.8 מיליארד שקל.

מובילאיי , נזכיר, הונפקה לראשונה בתחילת אוגוסט האחרון לפי מחיר של 25 דולר למניה, נסקה מאז למחיר שיא של 57.7 דולר והתממשה ממנו למחיר הנוכחי, כאמור 41.63 דולר, המשקף שווי חברה של 9 מיליארד דולר ותשואה של 67% על המחיר בהנפקה.

המערכת של מובילאיי, נזכיר (ולמי שפספס באחרונה פרסומת לפתרון של החברה בכיכובו של הקומיקאי ישראל קטורזה) - מבוססת על עינית המותקנת מתחת למראה הקדמית של המכונית. המערכת מתריעה, דרך צלילים שהיא משמיעה, מפני מצבים שעלולים להיות מסוכנים כמו סטייה מנתיב הנסיעה, אי שמירת מרחק מהמכונית שלפניה או קרבה יתרה להולכי רגל ורוכבי אופניים. מוצר זה נמכר ליצרני ציוד, ואלו משווקים אותו ליצרניות הרכב שמשלבות את המערכת במכוניות שהן מציעות לקהל הרחב.

צופה הכנסות של 218.3 מ' ד' ב-2015

טיוטת התשקיף מפרטת לראשונה מי ימכור וכמה, והמכירה היותר מעניינת היא זו של שני מייסדי מובילאיי - פרופסור אמנון שעשוע (יו"ר וסמנכ"ל טכנולוגיה) וזיו אבירם (מנכ"ל). כל אחד מהשניים (ראו טבלה) ימכור מניות תמורת 100 מיליון דולר בקירוב, דהיינו 400 מיליון שקל. כזכור, במסגרת ההנפקה הראשונה, מכר כל אחד מהם מניות תמורת 46 מיליון דולר בקירוב (190 מיליון שקל), וזה אומר ששתי ההנפקות של החברה מכניסות את השניים לקבוצה מצומצמת למדי של יזמים מאוד נזילים, ולא רק אמידים "על הנייר".

להבדיל משניים אלו, בעל המניות ד"ר שמואל חרל"פ, כפי שהעיד בראיון מיוחד ל"גלובס", לא ימכור מניות בהנפקה. מוכרת לא פיננסית אחרת (לפחות לא כמו גולדמן זאקס) היא דלק רכב שבבעלות גיל אגמון, אשר תמכור מניות תמורת 54 מיליון דולר.

מובילאיי תבצע את הצעת המכר לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2014. ברבעון זה עמדו הכנסות החברה על 39.7 מיליון דולר, גידול שנתי של 26%. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי על בסיס GAAP של 2.4 מיליון דולר, או 13.3 מיליון דולר על בסיס Non GAAP, כלומר 6 סנט למניה.

את השנה כולה סיימה החברה כשבקופתה מזומן בשווי של 375.1 מיליון דולר, וזאת לאחר שברבעון הרביעי אשתקד ייצרה מזומן מפעילות שוטפת בסך של 16.9 מיליון דולר. בשנה כולה עמדו הכנסות החברה על 143.6 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי Non GAAP הגיע ל-46.8 מיליון דולר. תחזית השוק לתוצאות החברה בשנה הנוכחית היא להכנסות של 218.3 מיליון דולר ורווח נקי של 84.3 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים במובילאיי
 בעלי המניות הגדולים במובילאיי