הנקראות ביותר

האיש שמציל אתכם מבעלי מקצוע נוכלים

*** הכתבה בשיתוף "המקצוענים"

ארז סתר, מייסד ומנכ"ל אתר "המקצוענים" חיפש דרך ליצור שינוי חברתי אמיתי. בעזרת חוש יזמות מפותח, מוטיבציה וחזון הוא הפך את השאיפה שלו לקריירה מצליחה. הכירו את האדם שמגן עליכם מהתרגילים המלוכלכים של בעלי המקצוע, ומונע מרמאים להגיע אליכם הביתה.

25,000 בעלי מקצוע בתחום. כמה מהם אמינים?

הישראלים מתקשים לבטוח באחרים, ובצדק. במציאות בה פוליטיקאים משחררים הבטחות ללא כיסוי, בעלי עסקים "מסבנים אותם" ובעלי המקצוע "עושים קופה" על גבם, פלא שאנחנו חשדנים? האמת העצובה היא שאם יערכו סקר שיבדוק למי הציבור מאמין פחות, למנהיגיו או לבעלי המקצוע, המאבק יהיה צמוד. ובצדק. בעלי המקצוע התרגלו "לזרוק לאוויר" שמות מבלבלים ומונחים מקצועיים שהצרכן לא מבין, והוא, בשל חוסר האונים והמחסור במידע – התרגל לשלם, והרבה. מדובר בהתנהלות בזויה וממושכת שגבתה כספים רבים ועוגמת נפש מהצרכנים. מי שהבחין במצב הבלתי נסבל הזה והחליט לשים לו סוף הוא ארז סתר.

עושים לבעלי המקצוע סדרת חינוך

לסתר נמאס לשמוע שכולם רוצים לתקן את העולם אך לא עושים דבר, ובשנת 2003 הקים את אתר "המקצוענים" במטרה להפסיק את המניפולציות של בעלי המקצוע, ואת שיטתם לגבות תשלום שערורייתי בתמורה לשירות גרוע. "זו לא הייתה משימה פשוטה", הוא מספר, "בכדי ליצור הרתעה ולגרום לבעל המקצוע לשים לפניו את טובת הצרכן נאלצנו לשנות סדרי עולם. אם בעבר הם עשו מה שבא להם, היום בעלי המקצוע מחויבים לרצות את הצרכן ולנהוג בהגינות כלפיו." אז איך הצליחו המקצוענים לשנות את כללי המשחק?

מקימים נבחרת חלומות של בעלי מקצוע

החברה גייסה נבחרת חלומות הכוללת אינסטלטורים, חשמלאים, צבעים ועוד, עם מכנה משותף: עסק חוקי, רצון לשרת והגינות. תהליך הסינון היה אינטנסיבי כשרק בעלי המקצוע האיכותיים ביותר נכנסו והושארו במאגר. מי שנמצא כנותן שירות בעייתי או שעבד באופן לא חוקי הוכנס ל"רשימה שחורה". מרגע זה ואילך, לא יוזכר שמו במאגר בעלי המקצוע המומלצים של אתר "המקצוענים", והוא לא יוכל להגיע אל לקוחות החברה ולרמות אותם. סתר: "הרשימה השחורה מכילה מאות בעלי מקצוע שלא יוכלו לתת שירות ללקוחותינו עכשיו או בעתיד. אנו מתחייבים לכך". לאחר גיבוש הקבוצה המנצחת יצאה החברה עם המסר לשוק. סתר: "הפצנו קמפיין שקורא לציבור להשתמש בבעלי המקצוע במאגר שלנו מבלי לפחד. התחייבנו להביא רק אנשים הגונים וגם היום, 12 שנה לאחר שהתחלנו, אנו עומדים בהתחייבות לצרכן. "הבנו שלא רק הציבור סבל מהתנהגות בעלי המקצוע אלא גם בעלי המקצוע ההגונים בתחום, שלמרות שלא עשו רע, הציבור חשש מהם ולכן העסק שלהם נפגע. התנהגות של קבוצה אחת השפיעה על הסובבים ויצרה משבר אמון. הרגשנו שזו חובתנו לשפר את המצב".

באתר המקצוענים מתפרסמים אך ורק בעלי מקצוע ישרים. איך עושים את זה? לפרטים>>>

עובדים עם הלב והנשמה

הריאיון עם סתר נערך במשרדו בנחלת יצחק בת"א לרגל חגיגות 12 שנים להקמת החברה, כשבמסדרונות עובדים נמרצים והפעילות בעיצומה. סתר עוצר בכדי לברך כל אחד לשלום ולהתעדכן כשהוא מפגין חמימות ונגישות. - אתה מכיר כל עובדת ועובד בחברה ברמה האישית? "כן ואני מרגיש שזו הדרך היחידה להתנהל. אני רואה בהם שותפים למטרה ולדרך והאחראים במידה רבה על ההצלחה של החברה. כל אחד ואחת כאן מגיעים לעבודה עם רצון לעשות טוב, והתחושה של עשייה חיובית מחלחלת בסופו של דבר גם לבעלי המקצוע ולצרכנים שלנו".

בעל מקצוע, פישלת? שילמת!

דוגמה נוספת לאופיו המיוחד של סתר באה לידי ביטוי בהחלטתו להקים ועדת שירות בחברה, שתפקידה לבחון תלונות מפי צרכנים ולפעול בשני ערוצים: הראשון הוא לנסות ליישב את המחלוקת כשלצרכן מוצע במקרים רבים ביקור חוזר של בעל המקצוע, ללא תשלום, או החזר כספי בגובה הסכום ששילם, והשני הוא לסנן החוצה מהמאגר בעלי מקצוע לאחר שהוכח כי נהגו באופן בלתי הולם. סתר: "אנו מבינים שהעבודה דינמית ושלעיתים יהיו מחלוקות אך במקום להתווכח ניתן להגיע לפשרה. אנו לא מפחדים לנקוט בצעדים בכדי להבטיח שהלקוח יזכה לשירות לו הוא ראוי. אם יתברר שבעל המקצוע נהג באופן שאינו תואם את ערכי החברה – יופעלו סנקציות שונות כולל הסרתו מהאתר. בעל המקצוע ייכנס לרשימה השחורה ולא יוכל להגיע ללקוחות ולפגוע בהם".

הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם? לא הפעם

הקלף שהופך את אתר "המקצוענים" להצלחה הוא המידע לצרכן. באתר תמצאו בעלי מקצוע מומלצים, טווחי מחירים וטיפים שיחד מספקים את הידע הנדרש בכדי לחמוק מ"האותיות הקטנות" והמכשילות. כך יצרו המקצוענים קהילת צרכנים חכמים ומנעו מבעלי המקצוע את היכולת לבלבל אותם. סתר: "בעלי מקצוע ניצלו בעבר את חוסר הידע של הצרכן, זרקו לאוויר שמות מסובכים בכדי להפחיד והעמידו אותו במצב בו אין לו מושג על מה הוא משלם. היום המצב שונה. בעלי המקצוע מתחייבים להסביר על התהליך וליידע את הצרכן על חריגה שתגרום לתוספת מחיר". ואיך הגיבו בעלי המקצוע למהפכה? "מי שלא מסכים לשקיפות משמע יש לו מה להסתיר, ואנו לא מעוניינים בבעלי מקצוע כאלה".

הצרכנים הם המנצחים האמיתיים בסיפור

הסיבה שאתר "המקצוענים" כבש את השוק נעוצה בסיבת הקמתו. כשהבסיס הוא רצון לעשות טוב הצרכן הבין את הפוטנציאל ואימץ את השיטה. היום כבר לא תמצאו צרכנים הפונים לבעל מקצוע ללא פיקוח ובקרה וניתן לומר בוודאות שיחסי הכוחות בשוק השתנו. 1:0 לאזרח הקטן. סתר, שהצליח לעורר תשומת לב ציבורית, מצטנע "המטרה הייתה ליצור שינוי חברתי, ליצור קהילה הוגנת ולהפסיק התנהגות בעייתית. אני פשוט שמח שהצלחנו. היום הציבור יודע שבעל עסק שמגיע אליו לא "ידפוק אותו" וזה מה שרצינו. להחזיר את האמון, לעודד הוגנות ולחזק בעלי מקצוע ראויים".

המקצוענים מפרסמים רק בעלי מקצוע שעברו בדיקה וסינון. לפרטים לחצו כאן>>>