הוועדים בקבוצת דיסקונט: "לא נהסס להכריז סכסוך עבודה"

נפגשו גם יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, במטרה להציג חזית אחידה מול הנהלת הקבוצה אל מול הליכי ההתייעלות השונים המתוכננים בבנק

ראשי ועדי העובדים של קבוצת דיסקונט מגבשים חזית אחידה. ראשי הוועדים: יו"ר ועד עובדי בנק דיסקונט מני גרינשטיין, יו"ר ועד המנהלים בבנק מיכאל אסור, יו"ר ועד מרכנתיל איציק הרוש ויו"ר הועד של כאל אופיר הרפז נפגשו היום בהסתדרות אצל עו"ד מנחם מליק, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, במטרה להציג חזית אחידה מול הנהלת הקבוצה בראשות לילך אשר טופילסקי, אל מול הליכי ההתייעלות השונים המתוכננים בבנק.

אשר טופילסקי מובילה לא מעט תהליכי התייעלות בקבוצה, בעיקר בבנק עצמו אך לא רק. כרגע לא קיים סכסוך עבודה בקבוצה, אך ישנם לא מעט חיכוכים, למשל סביב הכנסת שעון הנוכחות בבנק. בחודשים הקרובים המתיחות עשויה לגבור, עת יחל המו"מ על הסכם השכר החדש בבנק.

מטרת הפגישה הייתה לחדד את המסר, לפיו אם ועד אחד ייקלע לסכסוך מול ההנהלה, שאר הוועדים יגבו אותו ויסייעו לו. "יש כל הזמן 'רחש בחש' על תוכניות שונות בקבוצה, והרגשנו שנכון להדגיש את החזית האחידה שלנו במקרים בהם התוכניות יפגעו בעובדים, כי כרגע נראה שאנחנו נמצאים על מסלול התנגשות עם ההנהלה", אמר גורם שנכח בפגישה.

מוועדי העובדים בקבוצה נמסר: "באווירה הנוכחית ולמרות הצהרות ההנהלה על שיתוף פעולה, נותרנו עם סיסמאות ומילים חלולות. לא נהסס להכריז סכסוך עבודה אם לא יחול שינוי מיידי בגישת ההנהלה".

ואילו מליק מסר: "הנהגת ההסתדרות וועדי העובדים בקבוצה פועלים כדי למנוע מצב שבו קובעים עובדות בשטח מבלי להידבר עם העובדים ובכך לפגוע בעובדי הקבוצה. הבעיות הללו נוגעות לכלל העובדים בקבוצה ולכן מצאנו לנכון להיערך לפעולה כגוף אחד".