עסקת ענק: צה"ל ירכוש ספינות מגרמניה ב-430 מיליון אירו

משרד הביטחון חתם על עסקה עם חברת הספנות הגרמנית המייצרת את צוללות הדולפין עבור חיל הים, שלפיה ישראל תרכוש 4 ספינות סיור מתקדמות ■ כלי השיט, שיועברו לידי חיל הים, נועדו להגן על אסדות הגז בים התיכון

משרד הביטחון ירכוש מגרמניה 4 ספינות סיור לטובת הגנה על מרחב ה"מים הכלכליים" של מדינת ישראל בעלות של 430 מיליון אירו. ממשרד הביטחון נמסר כי גרמניה תממן 115 מיליון אירו מתוך העסקה.

הבוקר התקיים במשרד הביטחון טקס חתימת החוזה במעמד מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' דן הראל, ראש אגף הכספים עמוס שקדי, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש תא"ל במיל' שמואל צוקר ומנכ"ל המספנה הגרמנית אנדראס בורמסטר.

הרכישה יוצאת לדרך במסגרת תכנית ההצטיידות שאישרה הממשלה להגנה על אסדות הגז בים התיכון. את הספינות הסיור המתקדמות מסוג "Patrol Korvette" ירכוש משרד הביטחון ממספנת TKMS בעיר קיל הסמוכה להמבורג. מדובר באותה מספנה שבונה את צוללות הדולפין עבור חיל הים. הספינות יסופקו במהלך חמש השנים הקרובות.

"ההצטיידות בארבע ספינות מגן מהווה התעצמות משמעותית במערך הביטחון של המדינה ושל זרוע הים", אמר מפקד חיל הים רם רוטברג באגרת ששלח לחייליו. "החתימה על ההסכם הושגה בזכות עבודתם המאומצת והבלתי מתפשרת של אנשי זרוע הים, אנשי משרד הביטחון, המועצה לביטחון לאומי וצה"ל שעמלו ופעלו ללא הפסקה בשלוש השנים האחרונות.

בתמורה לעסקה התחייב קונצרן TK הגרמני, בעלי המספנה, לרכוש סחורות מתוצרת ישראל בהיקף של כ-700 מיליון שקלים. במהלך המו"מ משרד הביטחון עמד על כך שכל מערכות הלחימה בספינה יהיו מתוצרת ישראלית.

מערך ההגנה הייעודי על מרחב המים הכלליים עתיד לכלול ספינות שטח, ספינות ביטחון שוטף, כלי טייס בלתי מאוישים, איסוף מודיעין ורכיבים נוספים. "העסקה שנחתמה היום היא אירוע משמעותי ביותר המהווה קפיצת מדרגה דרמטית ביכולות ההגנה של חיל הים על האתרים האסטרטגיים של מדינת ישראל בתחום הגז, במרחק של עשרות ומאות קילומטרים בים", אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' דן הראל.