פיתוח ישראלי שפותר בעיית פרטיות קריטית בסמארטפון

רבים מכם לא מודעים לכך שמכשיר הסמרטפון חושף לא מעט פרטים אישיים רגישים עלינו ■ הכירו פיתוח ישראלי חדש שמספק פתרון יעיל לאחת מבעיות הפרטיות החמורות ביותר

אפליקציית ContactShield, אבטחת מידע בסמארטפונים , windsoft  / צילום: שאטרסטוק
אפליקציית ContactShield, אבטחת מידע בסמארטפונים , windsoft / צילום: שאטרסטוק

רבים מאיתנו אינם מודעים מספיק לעובדה שספר הטלפונים במכשיר הסמרטפון שלנו מועתק לשרתים של אפליקציות רבות כגון גוגל, ווטסאפ, או ווייז וברגע שהמידע מגיע לאותם שרתים, השליטה לגבי מי משתמש בו ולאיזו מטרה כבר לא בידינו. האפשרות היחידה שהיתה עד היום כדי למנוע את החדירה לפרטיות היא פשוט לא להשתמש באפליקציות אלו או לחסום את גישתם לספר הכתובות, דבר שברוב המקרים הופך את האפליקציות האלו ללא יעילות או שהאפליקציות "מסרבות" לתפקד.

חברת ווינסופט מקליפורניה, חברה בבעלות ישראלית, אשר מזה עשרים שנה מספקת שירותים לגופים הקשורים למשרד ההגנה האמריקאי ולחברות העוסקות במידע רגיש במיוחד פיתחה אפליקציה בשם קונטקטשילד שתגן על המידע הרגיש הזה ובו בזמן מאפשרת גישה לאפליקציות כגון וויבר או ווטסאפ.

האפליקציה מאפשרת למשתמש להצפין את המידע החסוי בהקשת אצבע על אייקון של מנעול הצמוד לכל רשומה בספר הכתובות. בנוסף המשתמש יכול לבחור בשדות ספציפיים להצפנה כגון מספר טלפון, כתובת מייל או הערות המכילות מידע רגיש. ההצפנה נעשית בספר הכתובות של אפל כך שכל מי שניגש למידע זה אינו יכול להשתמש בו. סנכרון עם הענן מצפין את המידע על הענן כך שאם האיפון נגנב או הענן נפרץ, אין גישה למידע זה.

לאחר שטביעת האצבע או הקשת קוד על ידי המשתמש זוהו כנכונים האפליקציה תאפשר גישה מלאה לכל המידע ושימוש בכל הפונקציות של ספר הטלפונים, שליחת מייל, חיוג או שליחת סמס.

ווינסופט בוחנת גם את המאמץ של הצפנת הודעות ומיילים בכל אופן האפליקציה הראשונה נמצאת כרגע למכירה באפ-סטור בחינם ולזמן מוגבל.