יאיר לפיד: בבחירות הבאות אתמודד על ראשות הממשלה

יו"ר יש עתיד אישר את הדיווח בחדשות 2 לפיו קיבל הצעה ממקורבי נתניהו להתמנות לשר החוץ ולהצטרף לממשלה: "פנו לח"כ מאיר כהן וביקשו להגדיל את הקואליציה... זו ממשלה שאסור להיות חלק ממנה"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

"הדבר האחרון שאני מעוניין בו זה תארים": בריאיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות" אישר אמש (שבת) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את הדיווח בחדשות 2 לפיו קיבל הצעה ממקורבי ראש הממשלה להצטרף לקואליציה. לדברי לפיד, תיק החוץ הוצע לו בנוסף לשלושה משרדים נוספים בניסיון להגדיל את ממשלת נתניהו הרביעית אך הוא סירב להצעה.

בליכוד מיהרו להכחיש את הדיווח על ההצעה שקיבל לפיד, דבר שהעלה את חמתו. "היה דיון מוקדם, לא הייתי נכנס לזה אילולא הם הודיעו שלא היה ולא נברא. אני לא אוהב כשמשקרים", הסביר לפיד את התייחסותו לנושא. "אנשי ראש הממשלה פנו אלינו דרך ח"כ מאיר כהן וביקשו להגדיל את הממשלה".

לדברי שר האוצר לשעבר, שנפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה נתניהו, ההצעה נדחתה על הסף. "הודענו להם שלא יהיה ואין לקיים על זה דיון", אמר לפיד במהלך הריאיון בתוקף. "זו ממשלה שאסור לנו להיות חלק ממנה". למרות הדברים, בליכוד שבו והכחישו גם הערב את הטענות לפיהן הציעו ללפיד להצטרף לממשלה.

לפיד, שמתרגל בימים אלו לתפקידו החדש כחבר כנסת מן המניין, הדגיש פעם נוספת שלא יצטרף לממשלה בשום תנאי. "צריך להכין את התשתית לממשלה הבאה, לכן אני נוסע לארה"ב כבר בשבוע הבא לפגישות מדיניות", אמר השר לשעבר. "אנחנו צריכים לקדם את עניינה המדיניים של המדינה כי הממשלה לא עושה זאת".

כשנשאל על שאיפותיו העתידיות אמר לפיד כי מפלגתו "תהיה האלטרנטיבה השלטונית" והודה כי הוא מכוון להחליף את נתניהו בבחירות הבאות. "אנחנו רוצים להיות מפלגת השלטון אחרי הבחירות הבאות וזה אומר שאני אהיה המועמד לראשות הממשלה", הוסיף.

לפיד התייחס בריאיון גם לביקורת הציבורית שזוכה לה יורשו בתפקיד, שר האוצר משה כחלון. "אני יכול להבין למה הוא חטף לא מעט, אבל אני לא רוצה להצטרף לזה. חשוב לי ולכולנו שהוא יצליח", אמר לפיד שטען כי השאיר לכחלון כלכלה במצב טוב יותר מאשר קיבל לפני כשנתיים.