"מחאת הסרדינים" מתחדשת: שביתות בת"א, ר"ג וגבעתיים

הלימודים בבתי הספר היסודיים בערים הללו יושבתו למשך שעתיים, במחאה על הצפיפות במוסדות החינוך ■ ביום שני גם ירושלים תשבות, ובשלישי - באר-שבע ■ "טוב יעשה משרד החינוך אם יבוא עמנו בדברים"

תלמידים / צילום: תמר מצפי
תלמידים / צילום: תמר מצפי

"מחאת הסרדינים" מתחדשת ומתרחבת: בתל-אביב, גבעתיים ורמת-גן יושבתו היום (ראשון) הלימודים בבתי הספר היסודיים למשך שעתיים, כך הודיע אתמול פורום ועדי ההורים, שהחליט לחדש את השבתות האזהרה במחאה על רמת הצפיפות במוסדות החינוך. בהמשך השבוע יצטרפו ערים נוספות בהדרגה, כך למשל ירושלים - בשני, באר-שבע - בשלישי, נתניה - ברביעי, ופתח-תקווה - בחמישי. לכל עיר גדולה כזאת יצטרפו במעגל השני ערים נוספות שתומכות גם הן במהלך, שאותו מוביל הפורום.

זאב גולדבלט, יו"ר פורום ועדי הורים ויו"ר ועד ההורים של גבעתיים, אמר לוואלה!NEWS לקראת ההשבתה מחר כי הוא חושב ש"טוב יעשה משרד החינוך אם יבוא בדברים עם נציגי הפורום, שמייצגים למעלה ממיליון ו-300 אלף תלמידים ולא יסתתרו מאחורי גוף שהוקם וממומן על ידו, ארגון ההורים".

לדבריו, הממשלה החליטה כבר ב-2008 שהמספר המרבי של תלמידים בכיתה יהיה 32. "מאז, לטענת משרד החינוך, הם יישמו את ההחלטה רק באשכולות 10-9 (יישובים במעמד סוציו-אקונומי נמוך, ד"י), ולא בכל המדינה. הגיע העת שהממשלה תפעל ליישום החלטותיה שלה, תימנע מאיחוד כיתות, שעומד בסתירה להחלטות הממשלה, ותאמץ לאלתר את התקן המרבי של 32 תלמידים בכיתה", אמר.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, הצהיר שהוא תומך במחאה של ההורים. "זה לא מספיק להשבית את הלימודים, צריך לבדוק גם כיוונים משפטיים - זאת הדרך להשיג את המבוקש". לדברי ראש העיר, "צריך להילחם על מספר התלמידים בכיתה שיהיה כפי שהתקן קבע, ולהילחם באיחוד הכיתות". קוניק הוסיף כי יש לקבוע מדרג אחוד וברור בנוגע לשינוי כמות הכיתות במוסדות החינוך. הוא פנה לשר החינוך החדש נפתלי בנט ואמר כי הוא "צריך לקבל החלטה אמיצה ולמצוא פתרונות. שיפתח את העיניים, כי הדרישות של ההורים והחינוך כי זה הדבר הכי חשוב".