מיני מבחן: פיז'ו 508 החדשה - אירופאית מלוכסנת

איכות הייצור מרשימה מאוד עם שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים בסביבת הנוסעים ובידוד רעשים מהטובים בפלח וכראוי למכונית כה גדולה, מרחב הפנים עצום בגודלו

בשנה שעברה נרשמה נקודת מפנה בהיסטוריה בת ה-133 שנים של יצרנית הרכב פיז'ו. לראשונה פינתה צרפת את מקומה כשוק המכירות מספר 1 של המותג לטובת סין, שרשמה זינוק של 31% במכירות פיז'ו.

המהפך הזה מסביר מדוע זכתה הפיז'ו 508 החדשה - מכונית הדגל של המותג - לחשיפת הבכורה הגלובלית שלה בתערוכת הרכב של גואנגזו בסין, ומסביר גם את השינויים בשפת העיצוב וההנדסה של פיז'ו. חיצונית, ה-508 נוטשת כל ניסיון ליצור זהות צרפתית ייחודית ומבודלת לטובת שפה גלובלית.

העיצוב שמרני, מכובד ונטול אגרסיביות, עם ממדים נדיבים מאוד - אורך של מעל 4.8 מ' - כמויות נכבדות של כרום בוהק, חזית מסיבית וזנב חרישי. בדיוק העיצוב שהיינו מצפים למצוא במכונית שמסיעה את אנשי השדרה הניהולית והעסקית הרחבה של סין. בולטים לטובה חישוקי 17 אינץ' בעיצוב מרהיב, שמוסיפים פלפל וקורטוב ספורטיביות לחזות הכוללת.

תא הנוסעים משלים היטב את המסר והוא היה יכול להופיע בלי שום קושי בכל מכונית מקבילה מתוצרת גרמניה או יפן. עמדת הפיקוד מינימליסטית ומאורגנת היטב כאשר עיקר התפעול של מערכות המשנה מתבצע דרך מסך המגע הצבעוני שבמרכז. לוח המחוונים מציע תצורה שמרנית של שני מחוונים אנלוגיים וצג דיגיטלי ביניהם, ולמעט גודש של מתגים על ההגה, אין שום סימן וזכר למוזרויות או לאופי של המכוניות הצרפתיות מהדורות הקודמים.

איכות הייצור מרשימה מאוד עם שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים בסביבת הנוסעים ובידוד רעשים מהטובים בפלח.

כראוי למכונית כה גדולה, מרחב הפנים עצום בגודלו.

אם העיצוב ואיכות הייצור הם בבחינת יישור קו, הרי שהתכונות הדינמיות של ה-508 הם בבחינת הצבת אמת מידה למתחרות. נוחות הנסיעה היא מהטובות בהן נתקלנו בפלח, והמתלים מנטרלים ביעילות מרשימה בורות, רמפות הרעדה, תיקוני אספלט וכל מפגע אחר, שכבישי ישראל (או סצ'ואן) יכולים להציב בפניהם. ההיגוי כבד יחסית אבל מדויק, אחיזת הכביש בפניות הדוקות גבוה מאוד ושינויי הכיוון מתבצעים ברהיטות. ה-508 גם לא גובה מחיר בריאותי מהנהג בנסיעה של מאות קילומטרים ביום.

פיז'ו נחשבת למובילה במנועי דיזל, אך לישראל היא מגיעה עם מנוע הבנזין המוכר - 1.6 ליטר טורבו שמייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת שש מהירויות. המנוע מספק דחף מכובד וביצועים סבירים יחסית (אפס ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות), אם כי תחת עומס הוא לא רהוט ונמרץ כמו חלק ממתחריו לפלח, ופה ושם אפשר להבחין בהשתהות של הטורבו. צריכת הדלק המוצהרת היא כ-18 קילומטרים לליטר ובפועל נהגים רגועים לא יתקשו להשיג 14 קילומטרים לליטר.

במחיר שנע בין כ-180 אלף שקל לדגם מאובזר כהלכה ועד 190 אלף לדגם מפואר, ה-508 משתלבת בטווח המחירים הטיפוסי של הפלח ויוצאת כאנדרדוג שיווקי להתמודדות מול צבא שלם של מתחרות מודרניות עם שמות מותג מבוססים (מאזדה 6, פאסאט, אוונסיס ועוד).

מי שיתעלם משיקולי מותג, יגלה שה-508 היא מכונית ראויה בהחלט לחבורת הצמרת.