הטיפ היומי: מניית התרופות שיכולה לזנק ב-21%

HSBC ממליץ לקנות את גלקסו-סמית'-קליין ומסביר מה הנקודות העיקריות שצריך לבחון בחברה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

חברת התרופות גלקסו-סמית'-קליין נסחרת במקביל בבורסה של לונדון (סימול: GSK: LN) ובבורסה של ניו יורק (סימול: GSK), ושווי השוק שלה הוא 69 מיליארד פאונד (כ-107 מיליארד דולר). החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות ומוצרים רפואיים שונים. לאחרונה היא פרסמה את תוצאות הרבעון השני, שהיו מעט מעל לקונצנזוס האנליסטים, בעיקר בזכות קו המוצרים לטיפול ב-HIV.

תחום מוצרי הנשימה הציג ירידה במכירות, אך התוצאות בו היו בהתאם לצפי, ואף מעט יותר מציפיות השוק הנמוכות; עם זאת, עלולות עוד להיות מהמורות בהמשך. למעשה, דוחות הרבעון השני היו הראשונים זה תקופה שלא כללו הפתעות שליליות משמעותיות.

על רקע השילוב בין האכזבות הסדרתיות בשנים האחרונות והוודאות בחלוקת הדיבידנד, אנחנו מעריכים שכיום גדלה הסבירות שהחברה תשיג או תעקוף את יעדי הרווח הנקי למניה, שיצמח, אנו מעריכים, בממוצע בשיעור חד-ספרתי בינוני עד גבוה מדי שנה ב-2015-2020, כך שהדאונסייד למניה מוגבל. לאור הסנטימנט השלילי סביב המניה, תוצאות הרבעון השני עשויות לסמן את תחילתו של תהליך ה"דירוג מחדש" - דבר שיכול לארוך כמה שנים.

אנו לא משנים את התחזיות. הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניה כוללים, בין היתר, שחיקת מחירים מהירה יותר בתחום מוצרי הנשימה והחלפה איטית יותר של ההכנסות ממוצרים אלה בעזרת מוצרים חדשים בתחום; תחרות מוגברת בתחום הנשימה ובפרט תחרות גנרית בארה"ב לתרופת Advair לטיפול באסתמה והתגברות לחצי מחירים בשוק הפארמה האמריקאי.

החברה תעדכן בנוגע למו"פ בתחילת נובמבר. לצד החזרה לצמיחה ברווח הנקי למניה, אנחנו מעריכים כאמור שהדבר עשוי לעורר גישה קצת פחות שלילית כלפי המניה.

על בסיס מודל DCF, מחיר היעד שלנו למניית החברה נשאר ללא שינוי על 17 פאונד. מחיר היעד גבוה ב-21% ממחיר המניה בבורסה של לונדון. גם ההמלצה שלנו למניה נותרת ללא שינוי, "קנייה".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של HSBC

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם