חיזוק מפתיע לאובמה: "בן אנד ג'ריס" בעד ההסכם עם איראן

צמד היהודים בן כהן וג'רי גרינפילד, מייסדי אימפריית הגלידות האמריקאית, הודיעו כי הם תומכים בנשיא ובהסכם הגרעין: "זו הדרך הלא-מלחמתית היחידה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

בן כהן וג'רי גרינפילד  / צילום מסך
בן כהן וג'רי גרינפילד / צילום מסך

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיבל אמש (ד') חיזוק בלתי צפוי במאבקו לאישור הסכם הגרעין עם איראן. אובמה גייס עד כה לצדו מדעני גרעין, גנרלים בדימוס בצבא האמריקאי, רבנים מקהילות יהודיות ברחבי ארצות-הברית ואפילו סלבריטאים מהוליווד, אבל גם בממשל הופתעו מהודעת התמיכה בהסכם הגרעין שפרסמו אתמול בן כהן וג'רי גרינפילד, הידועים יותר כ"בן אנד ג'ריס", ממותג הגלידה המשותף שלהם.

כהן וגרינפילד, שתורמים זה שנים רבות למטרות המזוהות עם השמאל האמריקאי, פרסמו מכתב פומבי בנושא הסכם הגרעין עם איראן לפעילי התנועה הליברלית MoveOn, שפעלה בזמנו נגד המלחמה בעיראק וכעת פועלת לאישור ההסכם עם איראן. המכתב הגיע לעשרות אלפי פעילים ברחבי ארצות-הברית, ועלה לכותרות גם בכלי תקשורת שונים.

"כאן בן וג'רי, המייסדים של גלידת בן אנד ג'ריס", נכתב בפתח ההודעה. "אנו כותבים לכם היום על הצורך לשמור את ארצות-הברית מחוץ למלחמה נוספת במזרח התיכון".

המשך כותבים השניים כי "לוביסטים ומיליארדים מתכוונים להשקיע יותר מ-40 מיליון דולר כדי לעצור את ההסכם עם איראן, שממשל אובמה השיג במטרה למנוע מאיראן נשק גרעיני".

כהן וגרינפילד לא התייחסו מפורשות ללובי היהודי והפרו-ישראלי החזק איפא"ק, אבל ההתייחסות ל-"40 מיליון דולר" ברורה, שכן פורסם בהרחבה בארצות-הברית שזהו הסכום שאיפא"ק תשקיע במאבק לסיכול ההסכם.

כהן וגרינפילד, שניהם יהודים, מוסיפים בהמשך מכתבם כי "ההסכם הזה הוא הדרך הלא-מלחמתית היחידה למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, והוא מהווה הסכם לסוג האומה שאנחנו רוצים להיות". השניים מוסיפים כי "זה אולי נראה קשה להיאבק נגד 40 מיליון דולר, אבל יש דרך לעשות זאת - 'שביתת תורמים'. המשמעות היא התחייבות לא לתרום כסף בכלל לדמוקרטים שיצביעו נגד ההסכם, ולא לתמוך בוועדות מפלגתיות שונות שיסייעו להם. אנחנו מצטרפים לקריאה הזו".

בנוסף להתגייסותם למען ההסכם עם איראן, כהן וגריניפילד גם הודיעו לאחרונה כי הם תומכים בסנאטור היהודי ברני סאנדרס בהתמודדותו על הנהגת המפלגה הדמוקרטית.