סמארטפון ZenFone 2 - ביצועים גבוהים, מחיר סביר

זנפון 2 מוכיח שאפשר לייצר סמארטפון מוצלח עם מפרט מעודכן ושנתיים אחריות, והכול בפחות מ-2,000 שקל

בסוף 2014 השיקה אסוס את סדרת ZenFone, כאשר הבשורה הייתה מחירים נמוכים. ה-ZenFone 2 הוכרז כבר בחודש ינואר בתערוכה האלקטרוניקה CES בלאס וגאס, לישראל הוא מגיע באיחור של שבועות רבים לאחר ההשקה בעולם.

מסך: המסך של הזנפון 2 מוצלח ביחס לקטגוריית המחיר בה הוא נמכר. מדובר במסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD, עם צפיפות פיקסלים טובה אבל לא גבוהה - 401ppi. התצוגה והצבעים נראים טוב והם נעימים לעין (לא מדובר בחדות של סמארטפונים ברמת מחיר כפולה). המסך תופס 70.8% מחזית המכשיר - נתון בהחלט מכובד.

עיצוב: זנפון 2 הוא סמארטפון כבד - משקלו עומד על 170 גרם. לשם השוואה, G4 של LG המגיע עם מסך בגודל זהה שוקל 155 גרם. המשקל מורגש היטב ביד, ואילו העובי נמצא בטווח המכשירים הדקים - 10.9 מ"מ. עד כמה המשקל? מתרגלים אליו במהירות, אבל עדיין כדאי לקחת את זה בחשבון. המכשיר עשוי מחומרי פלסטיק, אבל העיצוב הוא בסגנון מתכת מוברשת, מה שמספק לסמארטפון תחושה של מכשיר יוקרתי יותר ממה שהוא. באסוס קיבלו השראה ממכשירי ה-G של חברת LG ושילבו כפתור אחורי בגב המכשיר המאפשר שליטה טבעית ונוחה יותר בעוצמת הסאונד.

ממשק: חלק מיצרניות הסמארטפונים אוהבות להעמיס על המכשיר שלהן אפליקציות רבות שתופסות זיכרון יקר במכשיר (ללא יכולת הסרה). גם אסוס החליטה להציק למשתמש עם אפליקציות רבות, היוצרות בלבול ולא בהכרח הופכות את המכשיר ליעיל יותר. לאסוס יש גם אפליקציות נחמדות כמו Do It Later ליצירת תזכורות, או עדכונים מתי השמש פולטת קרינה גבוהה. בדומה למספר סמארטפונים אחרים בשוק, זנפון 2 מאפשר בהקשה כפולה להעיר את המכשיר או לסגור אותו. מדובר באחת הדרכים הנוחות להערת הסמארטפון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד לוליפופ (גרסה 5.0). אסוס ביצעה שינויים עיצוביים רבים בממשק, ההופכים אותו למתאים יותר לשפה העיצובית שלה.

חומרה: זנפון 2 הוא בין המכשירים הבודדים בשוק שמגיעים עם מעבד של אינטל ולא זה של קוואלקום. מדובר במעבד מסוג אטום Z3580 במהירות 2.3 ג'יגה הרץ, הפועל ב-64 ביט. זיכרון העבודה של המכשיר מגיע בנפח גבוה של 4 ג'יגה (מסוג DDR 3), מה שמאפשר למכשיר לעבוד בצורה חלקה ונעימה. מי שנוהג לטוס הרבה ישמח לדעת שזנפון 2 תומך בשני כרטיסי סים - דבר המאפשר לשים כרטיס סים של מדינת היעד אליה טסים וגם לשמור על כרטיס הסים הישראלי פעיל. הסמארטפון גם תומך בגלישה סלולרית מדור 4.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל. יש פלאש כפול עם תאורה חמה וקרה להורדת מראה לבן על-גבי האובייקטים המצולמים. יש גם המון מצבי צילום, כמו HDR לשילוב מספר חשיפות. בנוסף, אפשר להסיר אנשים, שצולמו בטעות כשעברו בדיוק כשהתמונה צולמה. תוצאות הצילום טובות בתנאי אור מושלמים, אבל ברגע שמדובר במקום סגור, האיכות הופכת למעט מגורענת. המצלמה הקדמית המשמשת לצילומי סלפי מספקת ירודים (חיישן 5 מגה פיקסל).

סוללה: הסוללה מספקת ביצועים סבירים, כאשר היא שורדת עד שעות הלילה בשימוש ברשת דור 4 (קיבולת של 3000 מיליאמפר/שעה). אסוס גם מאפשרת טעינה מהירה של 60% מהסוללה בתוך 40 דקות.

בשורה התחתונה: זנפון 2 מוכיח שאפשר לייצר סמארטפון מוצלח עם מפרט מעודכן ושנתיים אחריות, והכול בפחות מ-2,000 שקל.

מחיר: 1,800 שקל.

ציון: 9.