צפו: הצצה מצמררת לתוך כלא שאליו גם סוהרים לא נכנסים

צלם בריטי קיבל אישור חריג להיכנס לכלא הידוע לשמצה והמאובטח ביותר באחת המדינה המסוכנות בעולם - ■ הוא חזר משם עם תמונות ותיעוד מצמרר של חברי אחת הכנופיות המפחידות שנראו

בית הכלא המסוכן ביותר בעולם, אל סלוודור / צילום: Adam Hinton
בית הכלא המסוכן ביותר בעולם, אל סלוודור / צילום: Adam Hinton

הצלם הבריטי אדם הינטון קיבל אישור להיכנס לבית הכלא פנאס סיודד באריוס (Penas Ciudad Barrios) הידוע לשמצה והמאובטח ביותר באל סלבדור, וחזר עם גלריית פורטרטים של הפושעים המסוכנים בתבל.

הקעקועים על הפנים שלהם מספרים על הפשעים שביצעו, ועל ה"כבוד" שקיבלו מפושעים אחרים בעקבות אותם פשעים. הם בני האדם מהזן הגרוע ביותר - רוצחים, סוחרי סמים, סוחרי נשק. הם שייכים לכנופיית הפשע מארה סלבטרוצ'ה (Mara Salvatrucha), המכונה גם MS-13. זו הכנופיה הכי מסוכנת באל סלוודור - כל כך מסוכנת, שיש להם אגף משלהם בתוך בית הכלא.

בתוך האגף של MS-13, שמיועד במקור ל-800 אסירים, ישנם 2,500 אסירים מהכנופייה, והם מנהלים חיי קהילה מאחורי הסורגים - מתחזקים בית חולים, מרכז שיקום וסדנאות. שומרי הכלא וחיילי הצבא באל סלוודור נשארים מחוץ לכתלי האגף הזה, ולא מתערבים בעסקיהם של האסירים.

פנאס סיודד באריוס נמצא בבירה של אל סלוודור, הידועה כאחת המדינות המסוכנות בעולם, כאשר האלימות בין הכנופיות לבין רשויות הביטחון במדינה מתעצמת בכל שנה. בחודש שעבר במדינה היו הכי הרבה מקרי רצח ב-12 שנים האחרונות - 911 מקרים רק באוגוסט, מתוכם 52 מקרים ביום אחד בלבד. בשנה האחרונה ממוצע הרציחות באל סלוודור עומד על 17.5 ליום. האלימות גואה שם בעיקר מאז 2012, אז "הסכם השלום" בין שתי הכנופיות המרכזיות במדינה הגיע לסיומו.