צוברת תאוצה: שיטת בנייה ישראלית חדשה שחוסכת הון

הכירו שיטת בנייה חדשה ופורצת דרך שצוברת לאחרונה תאוצה בישראל: מאפשרת בניית כל בית בכחצי מהזמן, ובעלויות נמוכות משמעותית מהנהוג היום בענף הבנייה

בית תרמי, שיטת בנייה, בנייה מהירה, בתים, דירות / צילום: בית תרמי
בית תרמי, שיטת בנייה, בנייה מהירה, בתים, דירות / צילום: בית תרמי

בחודשים האחרונים מדברים במשרד האוצר על הצורך בקיצור משך הבנייה ואף יצאו בקול קורא לחברות ישראליות ובין לאומיות להציע הצעות לבניית אלפי דירות בישראל בשיטות בנייה חדשניות. בינתיים, גם כאן בישראל צומחות שיטות בנייה חדשות שיכולות להביא לחיסכון בזמן הביצוע כמו גם ליתרונות נוספים כמו חיסכון בעלות הבנייה ושיפור יכולת הבידוד.

יצאנו לשטח לראות כיצד עובדת השיטה החדשה של חברה בשם בית תרמי, ובדרך ניסינו לברר האם גם היזמים והקבלנים חושבים שהבאת חברות מחו"ל או פועלים סיניים יעזור לפתור משבר הדיור.

על פי נתוני החברה וקבלני ביצוע שהשתמשו בשיטה החדשה השימוש והיציקה באמצעות התבניות של בית תרמי עשויות לקצר את זמן העבודה ותהליך הבנייה של הקירות החיצוניים במבנה בעד 40% ממשך זמן רגיל. במקביל, השיטה גם עשויה לחסוך כ-20% במחיר בהשוואה לבנייה רגילה באמצעות בלוקים.

עוד יתרון אפשרי של שימוש בתבניות הקלקר הוא ששיטת הבנייה איננה מצריכה תכנון מיוחד ויכולה להתאים לכל תכנון שנעשה גם לגבי בנייה רגילה. בנוסף, השימוש בתבניות מפחית את התלות של הקבלן באנשי מקצוע כמו טפסנים או ברזלנים באתרי הבנייה.

ומה לגבי שימוש בשיטה בישראל? בינתיים לא מדובר בשימוש בקנה מידה רחב אולם בעלי החברה מספר שבמשרד הבינוי כבר מתעניינים לשמוע עליה יותר.