פיגוע דקירה בירושלים: שני הרוגים ושני פצועים

(עדכון) - המחבל דקר למוות שני גברים, לקח את אקדחו של אחד מהם, ירה לעבר בנו בן השנתיים ופצע אותו קל ■ האם נפצעה באורח אנוש ■ הפצועים פונו לבתי החולים בעיר והמחבל חוסל ■ מחר: נתניהו יכנס דיון ביטחוני

פיגוע דקירה בשער שכם / צילום: רויטרס
פיגוע דקירה בשער שכם / צילום: רויטרס

שני גברים נהרגו, אשתו של אחד מהם נפצעה באורח אנוש ובנם בן השנתיים נפצע באורח קל בפיגוע דקירה שאירע הערב (שבת) בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לשער האריות. המחבל דקר את ההורים והגבר הנוסף, ולאחר מכן לקח את האקדח שהיה בחזקתו של האב, ירה לעבר הסובבים אותו והצליח לפגוע בפעוט ולפצוע אותו באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים בעיר. המחבל חוסל זמן קצר לאחר מכן בידי כוח של מג"ב ומשטרה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע לרחוב הגיא בעיר העתיקה, דקר כמה אנשים ולאחר מכן, ככל הנראה, לקח את האקדח של האב שנפצע אנושות והחל לירות. הכוחות הגיעו למקום לאחר שהאם הצליחה להזעיק שוטרים שעמדו כ-50 מטר מהמקום. "התגובה המהירה והמקצועית של השוטרים ולוחמי מג"ב, תוך חירוף נפש, עצרה את הפיגוע ומנעה פגיעה בחפים מפשע נוספים", אמר מפקד המחוז ניצב משה אדרי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו. למחרת, במוצאי החג, יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

באזור הפיגוע בעיר העתיקה התפתחו עימותים בין ערבים לבין מפגינים יהודים, לאחר שהאחרונים חסמו את צומת שילה לכניסת ערבים. המשטרה החלה לירות רימוני הלם במקום.

המחבל חוסל על ידי לוחמי יחידת יואב של המחוז הדרומי שהיו במקום במסגרת תגבור כוחות. מהתחקירים הראשונים של המשטרה עולה כי שוטרת ושני שוטרים של היחידה הביאו לחיסולו לאחר חילופי אש.

הפרמדיקים של מד"א אורי צחי ומוחמד עאבד אל רחמן שהגיע למקום סיפרו כי "בסמטה שסמוכה לשער האריות הייתה המולה רבה". לדבריהם, "מיד כשהגענו ראינו צעירה כבת 22 בהכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם. במרחק של כ-20 מטר שכבו שני פצועים כבני 40 מחוסרי הכרה עם פצעי דקירה רבים. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק תוך כדי פעולות החייאה כשמצבם אנוש. פעוט כבן שנתיים שנפגע בגפיים מירי טופל במקום ופונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו קל".

זאב סופר, מנהל אגף תחבורה של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה, סיפר כי בני הזוג היו ללא הכרה כאשר הגיע למקום. "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני אברכים חסידיים שהיו ללא הכרה, לאחר שככל הנראה הנראה נדקרו", אמר. "יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול בבית החולים כשהם במצב אנוש. וכמו כן הענקנו טיפול לפעוט שנפצע קל ברגלו".

ביום חמישי בערב נרצחו בני הזוג נעמה ואיתם הנקין בפיגוע ירי בין איתמר לאלון מורה שבשומרון. השניים נסעו יחד עם ארבעת ילדיהם מאזור ההתנחלות איתמר לעבר ההתנחלות אלון מורה. לפי הערכה ראשונית, המתבססת על ממצאי הזירה, לפחות שני מחבלים עצרו את המכונית, פתחו את הדלת וירו מטווח קרוב בזוג ההורים. ילדיהם - בני תשע, שבע, ארבע ותינוק בן חצי שנה, לא נפגעו באירוע. לא ברור אם היה רכב שחיכה להם או שהם נמלטו רגלית מהמקום. כוחות רבים ביצעו סריקות אחרי הרכב שנמלט.

אתמול ליוו אלפים למנוחות את בני הזוג הנקין בהר המנוחות שבירושלים. הילד הבכור מתן בן התשע, שהיה עד לרצח הוריו, אמר עליהם קדיש. בין המשתתפים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, הרב הראשי לשעבר ישראל לאו, אלוף פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, פוליטיקאים ואנשי צבא.