ביקורת גאדג'טים: אייפון 6S של אפל - מצוין, סוללה בינונית

אייפון 6S מציע את טכנולוגיית ה-3D Touch החדשנית, מסך איכותי, חומרה חזקה ומצלמה טובה ■ הסוללה נשארה בינונית ■ המכשיר מצוין, אך בשוק יש אלטרנטיבות זולות ומוצלחות יותר, כמו דגמי הדגל של סמסונג ו-LG

בסלוגן המקדם את אייפון 6S מבטיחה אפל ש"הדבר היחיד שהשתנה הוא הכול", ולכן מעניין לראות אם אכן מדובר בקפיצה טכנולוגיה משמעותית בסמארטפון המדובר.

מסך: המסך זהה בגודל וברזולוציה לדור הקודם - 4.7 אינץ' ו-750 על 1334 פיקסלים. האיכות נהדרת: הצבעים עשירים, הטקסט חד ורמת התאורה האחורית גבוהה. אבל מה שהכי חשוב במסך החדש היא טכנולוגיה בשם 3D Touch אשר מזהה את רגישות הלחיצה עם האצבע על הצג.

באמצעות לחיצה ממושכת על אפליקציה נפתח חלוון המציע כמה אפשרויות לביצוע פעולות מבלי להיכנס לאפליקציה. למשל, לחיצה על אייקון החייגן תקפיץ את אנשי הקשר המעודפים אליהם אולי אתם מעוניינים לצלצל או בעת לחיצה על אייקון המצלמה מתאפשר לבחור באופציית צילום סלפי או בצילום וידיאו, בלחיצה על אייקון אינסטגרם ניתן לעלות במיידי תמונה. הרעיון הזה עובד בדרך כלל טוב, אבל לפעמים מפספסים והלחיצה הארוכה גורמת לאייפון לחשוב שהמשתמש דורש כניסה למצב הסרת אפליקציות.

עיצוב: העיצוב של האייפון של אפל ממשיך להיות אלגנטי גם בדגם הנוכחי. המשקל עלה במעט מ-129 גרם ל-143 גרם וגם העובי עלה מ-6.9 מ"מ ל-7.1 מ"מ. עדיין מדובר בסמארטפון דקיק עם פינות מעוגלות וגוף מתכת יוקרתי שנעים לאחוז בו. חבל רק שהשוליים של המסך לא באמת דקיקים.

חומרה: אפל אומנם לא מציעה את המעבד הכי חזק בשוק, אבל הביצועים של המכשיר זריזים ומהנים. המכשיר לא מאט ולא מגמגם. המעבד עצמו הוא A9 של אפל כפול ליבה במהירות 1.84 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה. נפח האחסון הוא 16, 64 או 128 ג'יגה. אי אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס.

אבטחה: מנגנון טביעת האצבע של האייפון הוא הטוב ביותר בתעשייה (משמש לשחרור נעילת הסמארטפון ללא סיסמה). ה-6s מזהה את האצבע בכל פעם, עוד לפני שרואים את עמוד נעילת המסך.

מצלמה: אחד הדברים שאפל מתגאה בקביעות היא המצלמה שלה. במלחמת הפיקסלים מול יצרניות האנדרואיד, אפל מפסידה, אבל החברה סוף כל סוף החליטה לשדרג את החיישן מ-8 ל-12 מגה. אומנם איכות התמונה לא נקבעת רק בגלל איכות החיישן, אבל טוב לדעת שאפל שיפרה את התחום הזה. איכות התמונות טובה, אבל לא מצויינת ולא מצליחה להתחרות בדגמי הדגל של היצרניות הדרום קוריאניות. הצבעים נאמנים למציאות, התמונה חדה ובתנאי תאורה אידיאליים מקבלים תוצאות טובות מאוד. אפל הוסיפה לאייפון אופציה לצילום סלפי עם פלאש (חיישן 5 מגה פיקסל). במצב הזה, המסך יאיר מעט לפני הצילום עצמו. תוצאות הסלפי בסך הכל סבירות עד טובות, כאשר אופציית הפלאש עובדת בצורה טובה.

אפל גם הוסיפה לכל צילום תמונה, שנייה בודדת של וידיאו עם סאונד. הצפייה במצב הזה, מתבצעת באמצעות לחיצה ארוכה על התמונה, כך שמקבלים הצצה לרגע המצולם. מדובר ברעיון חביב מאוד, אבל כזה בו ניתן להשתמש רק בפלטפורמה של אפל ולא להעביר לחברים עם אנדרואיד.

סוללה: כהרגלה אפל לא מצליחה לספק חוויה טובה מבחינת זמן העבודה של המכשיר, כך מי שקיווה שהאייפון החדש יצליח לספק לו מוצר טוב בתחום הזה יצטער. האייפון מחזיק בקושי עד שעות הערב-לילה המוקדמות. קיבולת של 1715 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: אייפון 6S מציע את טכנולוגיית ה-3D Touch החדשנית, מסך איכותי, חומרה חזקה ומצלמה טובה. הסוללה נשארה בינונית. המכשיר מצוין, אך בשוק יש אלטרנטיבות זולות ומוצלחות יותר, כמו דגמי הדגל של סמסונג ו-LG.

ציון: 9.