מיני מבחן: סוזוקי ויטרה 2x4 - כוכב (מכירות) נולד

כשבועיים לפני העלייה הרשמית של הרכב על הכביש, זכתה מכונית המבחן שלנו ברחוב ליותר תשומת לב ממרצדס ספורט

במהלך השנים פיתחנו כמה מבחנים לזיהוי ה"כוכב הנולד" הבא של שוק הרכב הישראלי. סוזוקי ויטארה החדשה עומדת בכולם. ניקח למשל את מבחן "תשומת הלב ברחוב". כשבועיים לפני העלייה הרשמית של הרכב על הכביש, זכתה מכונית המבחן שלנו ברחוב ליותר תשומת לב ממרצדס ספורט. כל זה סביב רכב פנאי קומפקטי רבוע ושמרני למראה, שעולה 125 אלף שקל ושמידותיו (למעט הגובה) מעט קטנות מאלה של סוזוקי קרוס-אובר.

אמנם הרכב מגיע מקושט לעילא, עם חישוקים גדולים, גג בצבע שונה מצבע הגוף וקוסמטיקה פלסטית נוסח עדות השטח, אבל תשומת הלב הייתה חריגה בהחלט. זו אינדיקציה ברורה גם לעוצמה של המותג סוזוקי בישראל וגם לדימוי של הויטארה דור קודם, שביססה בישראל מוניטין שם של ג'יפ אופנתי לעשירונים העליונים עוד בטרם כלי רכב כאלו הפכו למוצר המוני ונפוץ.

מעשית, לויטארה החדשה אין שום קשר למשפחת הויטארה המקורית. בסיס הגלגלים עומד על 2.5 מ' בלבד, כמו של סופר מיני טיפוסית. עדות לכך היא מרחב הברכיים ליושבים מאחור, שהוא פחות נדיב אפילו משל משפחתית ממוצעת. מנגד, תכנון פנים חכם שכולל גג גבוה, משטחי שמשות גדולים, תנוחת ישיבה גבוהה מעל הכביש ותכנון קומפקטי של דיפוני הדלתות, יוצר תחושה של רכב מרווח מכפי שהוא באמת.

עיצוב הפנים צנוע ותכליתי, כמקובל אצל סוזוקי, עם מערך פיקוד שמרני ואבזור תקני שמקובל כיום בפלח, למעט מסך מולטימדיה צבעוני. המושבים נוחים, הראות לכל הכיוונים טובה ומפתני הכניסה המרווחים יתקבלו בברכה בקרב בני גיל הזהב. למעצבי סוזוקי נגמר כנראה התקציב בפרק איכות החומרים. הנהג מוקף במשטחי פלסטיק נוקשים וזולים למגע ולמראה וכמה מחלקי הפלסטיק הנעים נראים די מרושלים. אמנם מכוניות סוזוקי שורדות לנצח, אבל הקהל מחפש גם קצת פינוק.

על הכביש הרכב נעים ונוח עם תחושה זריזה, שנובעת ממשקל עצמי נמוך (כ-100 ק"ג). ההגה קל ולא מדויק, אבל תנודות הגוף בפניות מרוסנת יחסית, המתלים הרכים סופגים היטב מהמורות עירוניות והיציבות במהירויות גבוהות סבירה.

מרווח הגחון המכובד מאפשר לרכב לדלג בקלות יתרה על מדרכות גבוהות, וגם בדגם ללא הנעה כפולה, לא התקשינו לנוע על דרך עפר.

בחרטום נמצא מנוע 1.6 ליטר המוכר של סוזוקי בהספק 120 כ"ס, שמוכר לרבים מהקרוס אובר, בשידוך עם תיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. זו לא יחידת הנעה מלהיבה, במיוחד לא תחת עומס וסל"ד גבוה, אבל היא מספקת את הסחורה עם ביצועים משפחתיים (0 ל-100 ב-12.5 שניות), סחיבה סבירה בעליות ארוכות, העברות הילוכים חלקות יחסית וצריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר.

ויטארה הוא רכב פנאי עירוני פשוט למדי, שלא מנסה ולא מצליח לבלוט מעל המון המתחרות בשום דרך. אבל יש לו מראה אופנתי, תמחור הוגן ואת חותמת האמינות/סחירות של סוזוקי. רשימת ההזמנות המוקדמות שלו, שנמתחת כיום חמישה חודשים קדימה, מעידה שללקוחות בארץ זה בהחלט מספיק.