גאדג'טים: אסוס ZenPad 7.0 - טאבלט זול עם ביצועים סבירים

המחיר, הביצועים והערכה הכוללת גם כיסוי המשמש כסוללה רזרבית או רמקול חיצוני, הופכים אותו למוצר טוב עבור מי שמבקש טאבלט לא גדול

לא קשה למצוא טאבלט שעולה כ-2,000 שקל ומספק תוצאות טובות, אבל טאבלט שעולה 1,000 שקל ולא מאכזב, זה כבר דבר נדיר יותר. ZenPad 7.0 הוא אחד הטאבלטים האחרונים שיצאו לענקית הטיוואנית אסוס בשוק המקומי והוא מצליח להוות פתרון לא רע, למי שמחפש מכשיר עם מסך קצת יותר גדול מפאבלט.

מסך: המסך בגודל 7 אינץ' ברזולוציית HD. איכות התמונה טובה עם צבעים נעימים ואפילו מעט עשירים. אסוס שילבה כאן טכנולוגיה שהיא קוראת לה Tru2Life המשלבת פתרונות חומרה ותוכנה של החברה. בגדול, אסוס מבטיחה שהתמונה תהיה יותר חדה ועם צבעים הנאמנים יותר למציאות. יחסית למחיר, מדובר במסך מוצלח.

עיצוב ומידות: המכשיר מזכיר בעיצובו ארנק עור אלגנטי. הגב מגיע במגוון צבעים והוא עשוי פלסטיק דמוי עור. אסוס מציעה שלל כיסויים, אפילו כאלו המספקים כיסוי קדמי ומשלימים את המראה הארנקי. אסוס גם הצליחה לייצר למסך מסגרת דקה, ההופכת אותו לקטן יותר מטאבלטים אחרים עם אותו גודל מסך. העובי סביר - 8.7 מ"מ. המשקל 272 גרם.

ממשק: אסוס נוהגת להתקין על הטאבלטים והסמארטפונים שלה שלל אפליקציות התופסות נפח אחסון במכשיר שחלקן שימושיות וחלקן פחות. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.0.2).

חומרה: אסוס נוהגת להשתמש במעבדים של אינטל. הביצועים של הטאבלט סבירים, לא מדובר בסוס עבודה, אבל בהחלט במכשיר שיספק את המשתמשים לגלישה, קריאת מיילים או צפייה בסרטים עם KODI. המעבד כאן הוא מרובע ליבות מסוג אטום X3 עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה ו-16 ג'יגה זיכרון אחסון, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס.

רמקולים: הרמקול הפנימי מספק איכות בינונית. עוצמת הצליל סבירה, אבל לא מספיק חזקה.

מצלמה: המצלמה איטית ולא מוצלחת, בלשון המעטה. המצלמה האחורית עם חיישן 5 מגה פיקסל המספק תמונות מטושטשות. המצלמה הקדמית עם חיישן 0.3 מגה פיקסל המספק תוצאות מביכות.

סוללה: הסוללה מחזיקה לכיום שימוש.

כיסויים: קיימות שתי גרסאות - הראשונה כוללת כיסוי המשלב בתוכו סוללה נוספת (קיבולת של 3450 מיליאמפר/שעה). זו נכנסת לפעולה כאשר סוללת הטאבלט יורדת מתחת ל-70%. מאותו הרגע, כיסוי הסוללה מטעין מחדש את ה-ZenPad. כיסוי אחר משלב רמקול חיצוני בטכנולוגיית dts-HD עם מעמד לטאבלט. החסרון הוא שהמסך עומד בזווית ישרה מדי, כך שהוא לא תמיד נוח לצפייה. הרמקול מוצלח יחסית לעובי הדקיק שלו, כאשר עוצמת הצליל חזקה ואפילו רחבה. מדובר בתוספת חביבה מאוד, למי שמחפש פתרון מהסוג הזה.

בשורה התחתונה: המחיר, הביצועים והערכה הכוללת גם כיסוי המשמש כסוללה רזרבית או רמקול חיצוני, הופכים אותו למוצר טוב עבור מי שמבקש טאבלט לא גדול.

מחיר: 900 שקל לגרסה עם כיסוי סוללה ו-950 שקל לגרסה עם כיסוי רמקול.

ציון: 8.