פיגוע דריסה ליד גוש עציון: 4 פצועים, בהם אחד בינוני-קשה

מוקדם יותר התרחש פיגוע דקירה בבנימין: ישראלית נפצעה קשה, המחבל נוטרל ■ כמו כן, שוטר נפצע באורח קל באירוע דריסה בצומת המשטרה הבריטית ליד ההתנחלות עפרה

דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס
דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס

גבר אחד נפצע באורח בינוני-קשה ושלושה נוספים נפצעו הערב (ד') באורח קל בפיגוע דריסה בסמוך לבית אומר שבגוש עציון, בכביש 60 המחבר בין הגוש לחברון. כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים, כולם בשנות ה-20 לחייהם, ופינו אותם לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המחבל נורה על ידי כוחות הביטחון ונפגע באורח קשה. כוחות ביטחון גדולים הגיעו למקום.

מפרטים ראשוניים עולה כי רכב ביטחון ומכונית פרטים נסעו לכיוון מוצב כרמי צור, וספגו יידויי אבנים בסמוך לבית אומר. בתגובה, ירדו ארבעה מכלי הרכב ונדרסו. על פי דיווחים פלסטיניים, במקום התפתחו חילופי ירי בין פלסטינים למתנחלים.

בנוסף, רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה הערב בשטח פתוח הסמוך ליישוב במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם הנפילה, נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובים כפר עזה וסעד שנמצאים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

ביום שבת אותרה רקטה ששוגרה יום לפני כן מרצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת, בצדה הצפוני של הרצועה. לא הופעלה התרעת "צבע אדום" עם שיגור הרקטה. בדובר צה"ל הוסיפו כי הרקטה לא התפוצצה, וכי כוח הנדסה ביצע פיצוץ מבוקר של הנפל.

בשבוע שעבר תקף חיל האוויר שתי מטרות של חמאס בשטח רצועת עזה, בתגובה לירי ארבע רקטות לפני שבוע.

מוקדם יותר היום, חיילת נפצעה אנושות בפיגוע דקירה ליד ההתנחלות אדם שבבנימין. המחבל נורה ונהרג על ידי חיילת נוספת. כוחות של צה"ל הוקפצו לזירת האירוע. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לחיילת, כבת 20, עם דקירה בפלג גופה העליון וכשהיא בהכרה. בהמשך היא פונתה לבית חולים.

בנוסף, שוטר נפצע באורח קל באירוע דריסה בצומת המשטרה הבריטית ליד ההתנחלות עפרה שבבנימין. עדיין לא ברור אם מדובר בפיגוע או באירוע פלילי. נהג הרכב הפוגע עזב את מכוניתו וברח רגלית. השוטר בן ה-29 פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים.

המקרה אירע במחסום יזום שביצעו שוטרי סיור מתחנת בנימין על כביש 60. למקום הגיע רכב בעל לוחית זיהוי ישראלית. שוטר הסיור סימן לרכב לעצור בצד לבדיקה שגרתית. נהג הרכב האט, אך לאחר מספר מטרים האיץ שוב לעבר השוטרים, ובעקבות זאת אחד השוטרים ירה לכיוונו. הרכב המשיך מעבר למחסום, וכעבור כמה מאות מטרים נעצר בצד הדרך. הנהג נמלט רגלית לכיוון הכפר סילוואד. כוח משטרה וצבא פתחו בסריקות לאיתור הנהג, ובמקביל הרכב החשוד נבדק. סיבת האירוע בשלב זה לא ברורה וכל כיווני החקירה נבדקים.