גאדג'טים: אייפון 6S Plus - פאבלט מצוין עם סוללה חזקה

ה-6S Plus של אפל סובל מעיצוב גדול מדי, אבל הוא פאבלט נהדר הנותן פתרון טוב לחובבי אפל, המחפשים מכשיר עם מסך גדול יותר מהדגם הרגיל ועם סוללה טובה יותר

בשנה שעברה קיבלו לראשונה חובבי הפאבלטים (סמארטפון-טאבלט) פתרון מצד אפל, עם השקת אייפון 6 פלוס, המגיע עם מסך גדול יותר משאר דגמי החברה. בדגם החדש, 6S Plus, קיימים שדרוגים שונים לדגם מהשנה שעברה.

מסך: רזולוציית המסך היא Full HD, התמונה מצוינת, עשירה בצבעים וחדה. בניגוד לאחיו הקטן (אייפון 6S), דגם הפלוס מאפשר לעבוד עם עמודי הבית בתצורה אופקית וניתן גם להקטין בחצי את תצוגה המסך, באמצעות נגיעה כפולה עם האצבע על כפתור הבית - פתרון המיועד למקרים שבהם אי אפשר להגיע עם האצבע לכל מקום במסך.

בדומה ל-6S, גם דגם הפלוס כולל את טכנולוגיית 3D Touch, אשר מזהה את רגישות הלחיצה עם האצבע על הצג. באמצעות לחיצה קשה וארוכה יותר על אפליקציה, מקבלים אפשרויות לביצוע פעולות, מבלי ממש להיכנס לאפליקציה. למשל, לחיצה על אייקון החייגן תקפיץ את אנשי הקשר המעודפים אליהם מעוניינים להתקשר או בעת לחיצה על אייקון המצלמה, אפשר להיכנס ישר לצילום הסלפי. בנוסף, יש שימושים המאפשרים להציץ במיילים בצורה מהירה יותר. 3D Touch נמצא עדיין רק בחיתולים, אבל הוא נראה כדבר אשר יכול לשנות מעט את חוויית המשתמש.

יש לציין שגודל המסך אמנם הפך כמעט לסטנדרט בדגמי הדגל של יצרניות האנדרואיד, אבל כאן, בגלל מסגרת עבה, הפאבלט נראה גדול ואפילו קצת מגושם.

אבטחה: מנגנון טביעת האצבע של האייפון הוא הטוב ביותר בתעשייה (משמש לשחרור נעילת הסמארטפון ללא סיסמה). הפלוס מזהה את האצבע בכל פעם, עוד לפני שרואים את עמוד נעילת המסך.

חומרה: אפל אמנם לא מציעה את המעבד הכי חזק בשוק, אבל הביצועים של המכשיר זריזים ומהנים. המכשיר לא מאט ולא מגמגם. המעבד הוא A9 של אפל כפול ליבה במהירות 1.84 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה. נפח האחסון הוא 16, 64 או 128 ג'יגה. אי אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס.

מצלמה: המצלמה בעלת חיישן 12 מגה פיקסל, מצליחה לספק תמונות מוצלחות וחדות, אבל עדיין רמת הפירוט לא מספיק טובה. המצלמה עשירה בתכונות: צילום ב-HDR עם שילוב מספר חשיפות; צילום תמונות פנורמיות בקלות עם תוצאות טובות ולא מטושטשות וגם צילום וידיאו בהילוך איטי או הילוך מהיר, כולל צילום ברזולוציית 4K. גם המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מספקת תוצאות מוצלחות (חיישן 5 מגה פיקסל) ויש גם פלאש הפועל באמצעות התאורה של המסך. כך שניתן לעשות סלפי בלילה.

חידוש נהדר הוא שכל צילום סטילס מוצג אוטומטית עם שנייה בודדת של וידיאו עם סאונד לפני ואחרי הצילום. הצפייה במצב Live Photos מתבצעת באמצעות לחיצה ארוכה על התמונה, כך שמקבלים הצצה לרגע המצולם. מדובר ברעיון חביב מאוד, המחזיר את המשתמש לרגע הצילום. פייסבוק תתמוך בהעלאת תמונות מהסוג הזה בהמשך השנה.

סוללה: הנקודה הכואבת במכשירי האייפון היא בדרך כלל הסוללה, אך דגם 6S Plus מציג סוללה מוצלחת במיוחד, המפסיקה לעבוד רק בשעות הקטנות של הלילה. קיבולת הסוללה עומדת על 2750 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: ה-6S Plus סובל מעיצוב גדול מדי, אבל הוא פאבלט נהדר הנותן פתרון טוב לחובבי אפל, המחפשים מכשיר עם מסך גדול יותר מהדגם הרגיל ועם סוללה טובה יותר.

מחיר: 4,900 שקל ל-64 ג'יגה (במרבית הרשתות).

ציון: 9.5.