חב' התעופה הרוסית: תקלה במטוס שהתרסק? לא יכול להיות

חברת התעופה הרוסית: "לא יכול להיות שמטוס האיירבאס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש" ■ גם בקרמלין הבהירו כי "לא שוללים אפשרות של פעילות טרור"

התרסקות המטוס הרוסי / צילום: רויטרס
התרסקות המטוס הרוסי / צילום: רויטרס

קברניט המטוס הרוסי לא שידר אותות מצוקה לפני שהתרסק בחצי האי סיני ביום שבת - כך פורסם היום (ב') ברשת "אל-ערבייה". הנתון עולה מניתוח ראשוני של הקופסה השחורה שנמצאה בהריסות.

במסיבת עיתנאים שכינסה היום חברת התעופה הרוסית "קוגלימביה", שבבעלותה המטוס שהתרסק ביום שבת בחצי האי סיני, נמסר כי "לא יכול להיות שמטוס האיירבאס התפרק בגלל תקלה טכנית או טעות אנוש".

נציג החברה הוסיף כי לא נוצר כל קשר עם מגדלי הפיקוח בסביבה בנוגע לתקלה טכנית. כמו כן, הבהירה החברה כי "לא היו כל מגבלות כספיות" לטיפול בתקלות טכניות במטוסיה. זאת לאחר חשיפה כי חלק מעובדי החברה לא קיבלו משכורות בחודשיים האחרונים.

דובר החברה הבהיר כי שני המנועים של המטוס שהתרסק נבדקו במוסקבה ב-26 באוקטובר, ולא נמצאו בהם תקלות. בקרמלין הבהירו היום כי "לא שוללים אפשרות של פעילות טרור".

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) הצהיר כי הוא הפיל את המטוס בנקמה על המעורבות של מוסקבה במלחמה בסוריה, אולם ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל טען כי מומחי תעופה אישרו כי לא ייתכן ששלוחת הארגון בחצי האי הפילה מטוס בגובה של 9,450 מטר בהתבסס על כלי הנשק שידוע שיש בידיהם.

שר התחבורה הרוסי מקסים סוקולב טען אף הוא כי אין ראיות לכך שהמטוס היה על הכוונת של הארגון הקיצוני, שלא פרסם תמונות או תיעוד של האירוע כפי שהוא עושה לרוב. סרטון שהופץ בשמו ברשתות החברתיות ככל הנראה היה מזויף, מאחר שלא נשא את סימני ההיכר של הארגון.

אתמול מסר גורם ברשות התעופה הרוסית כי על פי ההערכות, "המטוס התפרק בעודו באוויר". עם זאת, הבהיר ויקטור סורוצ'נקו, חבר בוועדת התעופה הממשלתית שביקר באזור שבו התרסק המטוס, כי מוקדם מדי להסיק מסקנות על התאונה.