גאדג'טים: סמארטפון מייזו MX5 - ביצועים סבירים וגוף ממתכת

העיצוב המתכתי מספק לו מראה יוקרתי ונעים לשימוש ■ מייזו מתעקשת לא לשלב במכשיר הדגל שלה אפשרות הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס ■ הממשק של המצלמה יחסית קודר, אבל מציע מספיק יכולות ■ הסלולה  מפגינה ביצועים בינוניים פלוס

יצרניות הסמארטפונים הסיניות שולטות בשוק הסלולר העולמי, אך בישראל קצת פחות. חברת Meizu היא דוגמה קלאסית ליצרנית סלולר סינית, אשר מחירה מציג אלטרנטיבה שפויה יחסית לשחקניות הדרום-קוריאניות.

מייזו פעילה בישראל כבר מספר שנים דרך רשת באג, היבואנית הרשמית שלה. באג מציעה את הסמארטפונים של מייזו בתמחור אגרסיבי מאוד לעומת השחקניות הסיניות הבולטות בארץ, וכמובן מול היצרניות הדרום-קוריאניות.

מסך: המסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD וצפיפות פיקסלים של 401ppi. מדובר בתצוגה שנראית טוב, אבל לא משתווה בחדות ובעושר הצבעים לדגמי הדגל של היצרניות הגדולות בשוק. המסך מצופה בזכוכית מיגון מסוג גורילה גלאס 3.

עיצוב: קשה למצוא סמארטפונים המגיעים עם גוף ממתכת ונמכרים מתחת ל-2,000 שקל, ואילו ה-MX5 מתגאה בעיצוב המתכתי שלו, המספק לו מראה יוקרתי ונעים לשימוש. המשקל והעובי סבירים - 149 גרם ו-7.6 מ"מ.

ממשק: התחושה היא שהממשק לא גמור מבחינת העברית. חלק מהתפריטים נקטעים באמצע ואי אפשר להבין למה הם מתייחסים. מערכת ההפעלה של המכשיר היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.0.1), שעליה מולבשת מעטפת של מייזו המעלימה את מגירת האפליקציות ומציבה את כל האייקונים במסכי הבית, בדומה לאייפון. למכשירי מייזו יש כבר תקופה ארוכה בעיה, שלא מאפשרת לבטל את הרינגטון בעת קבלת מייל חדש באפליקציית ג'ימייל. כדאי כבר שהיבואן יטפל בנושא הזה.

חומרה: הסמארטפון כולל מנגנון זיהוי טביעת אצבע לשחרור נעילת המכשיר. המנגנון ממוקם בכפתור הפיזי בחזית המכשיר והוא עובד בצורה טובה ומהירה. הביצועים של MX5 טובים, ללא בעיות איטיות או גמגומים. המעבד הוא Helio X10 Turbo של חברת MediaTek בעל 8 ליבות במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה.

המכשיר סובל מבעיות קליטה כאשר הקליטה הסלולרית נמוכה. במקרים אלו (נבדק על-גבי רשת סלקום), בעוד שסמארטפונים רבים אחרים מצליחים לשמור על קליטה עם פס אחד שניים, המייזו מתנתק לפעמים מהרשת. במקומות שבהם הקליטה גבוהה, המכשיר עובד ללא בעיה. הסמארטפון תומך בשני כרטיסי סים.

מייזו מתעקשת לא לשלב במכשיר הדגל שלה אפשרות הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס. הגרסה הבסיסית מגיעה עם 16 ג'יגה זיכרון. לכן, כאשר מסתכלים על המחיר של המוצר לגרסת 32 ג'יגה - 1,950 שקל, האטרקטיביות של המכשיר מעט יורדת. כיום, מכשיר ללא הרחבת זיכרון חייב להגיע עם לפחות 32 ג'יגה, אחרת המשתמש יצטער על כך לאחר מספר חודשים.

מצלמה: הממשק של המצלמה יחסית קודר, אבל מציע מספיק יכולות.

מייזו שילבה טכנולוגיית לייזר למיקוד מהיר, אבל היא מורגשת רק מעט. החיישן במצלמה הוא מתוצרת סוני והוא בעל 20.7 מגה פיקסל עם מפתח צמצם לא גבוה של f/2.2 (מה שמשפיע על כמות התאורה הנכנסת לעדשה). התמונות כמעט תמיד יוצאות עם מעט גרעון וגם הצבעים לא מספיק עשירים.

המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל והביצועים שלה בסך הכול סבירים. צילום הווידיאו הוא אמנם ברזולוציה של 4K, אבל התוצאות בינוניות ולא חדות. כמו כן, גם מגנון ביטול הרעידות ללא ממש מוצלח.

סוללה: כמו הדור הקודם (MX4), גם ה-MX5 מגיע עם סוללה בקיבולת גבוהה של 3150 מיליאמפר/שעה, אבל היא מפגינה ביצועים בינוניים פלוס. רוב המשתמשים יגלו שהסוללה אוזלת כבר בשעות הערב המאוחרות. המכשיר תומך בטעינה מהירה, אבל הוא לא מגיע עם מטען התומך בטכנולוגיה הזו.

המטען יהיה זמין לרכישה בארץ בשבועות הקרובים (המחיר המוערך פחות מ-100 שקל). ניתן גם להשתמש במטענים מהירים של חברות אחרות ולא רק של מייזו. טכנולוגיית הטעינה המהירה של מייזו mCharge, מסוגלת לטעון 25% מהסוללה בתוך 10 דקות.

בשורה התחתונה: ה-MX5 מעט מאכזב, הביצועים הם רק טובים ולא מעולים. במחיר שבו הוא נמכר, אפשר היה לצפות לקצת יותר.

מחיר: 1,700 שקל לגרסת 16 ג'יגה.

ציון: 8.