הטיפ היומי: החברה שרוכבת על צבר של כטריליון אירו

האנליסט ניר חצב מאופנהיימר ישראל ממליץ על מניית איירבוס

יצרנית המטוסים Airbus / צילום: רויטרס
יצרנית המטוסים Airbus / צילום: רויטרס

יצרנית המטוסים Airbus נסחרת בבורסה של פריס ושווי השוק שלה הוא כ-52 מיליארד אירו.

לאחרונה פורסמו דוחות החברה לרבעון השלישי, שהיו טובים משמעותית מהתחזיות וסיפקו מספר חדשות חיוביות לבעלי המניות. המכירות צמחו ב-6% ביחס לרבעון המקביל לכ-14.1 מיליארד אירו. חלק ניכר מהצמיחה נובעת מהתחזקות הדולר.

הרווח התפעולי בניכוי סעיפים חד פעמיים צמח ב-12% ל-921 מיליון אירו - כ-19% מעל לצפי. הרווח התפעולי המדווח ירד ב-4% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכם ב-717 מיליון אירו, בעיקר בגלל הפרשה של 215 מיליון אירו על נושא שערי חליפין. הסיבה לשיפור ברווח התפעולי המתואם היא התייעלות בכל החטיבות המרכזיות וירידה של כ-6% בהוצאות מחקר ופיתוח.

התזרים הפנוי לפני רכישות ומיזוגים היה שלילי בסך כ-1.75 מיליארד אירו, שיפור קל בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014. באופן מסורתי, איירבוס מקבלת את רוב התזרים שלה ברבעון הרביעי של השנה, ו"שורפת" מזומנים בשלושת הרבעונים הראשונים.

לחברה יש מזומן נטו בהיקף 7.8 מיליארד אירו - 17.2 מיליארד אירו מזומן לצד חוב של 9.4 מיליארד אירו. הדירקטוריון החליט באופן חריג להשתמש בעודפי המזומן הגדולים של החברה, והשיק תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של 1 מיליארד אירו, ליישום עד אמצע 2016.

התחזית ל-2015 נותרה ללא שינוי, עם צפי לצמיחה בהכנסות, צמיחה מתונה ברווח התפעולי המתואם וצמיחה ברווח הנקי למניה ובדיבידנד. צבר ההזמנות צפוי להמשיך ולגדול. בתשעת החודשים הראשונים השנה התקבלו הזמנות בסך 112 מיליארד אירו, עלייה של 42% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014. נכון לסוף הרבעון השלישי, צבר ההזמנות הוא כ-967 מיליארד אירו. לשם המחשה עד כמה הצבר של איירבוס יוצא דופן, נציין כי Boeing האמריקאית דיווחה לאחרונה על צבר של 485 מיליארד דולר "בלבד". בנוסף, נציין שלאיירבוס יש חוזי-גידור שמאפשרים לה ליהנות מהאירו החלש.

מניית איירבוס מתומחרת במכפילי רווח של 18.6 ו-17.7, ו-EV/EBITDA של 6.4, לשנים 2015-2016 - פרמיה קטנה במכפיל הרווח אך דיסקאונט משמעותי ב-EV/EBITDA לעומת בואינג. אנחנו ממשיכים להאמין שאיירבוס נמצאת בעמדת זינוק מצוינת להמשיך ולייצר ערך רב לבעלי המניות שלה.

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם