גרמניה: "גבר חמוש שנעצר לפני שבוע קשור לטרור בפריז"

החשוד נעצר וברשותו כלי נשק וחומרי נפץ ■ שר הפנים הצרפתי הסמיך את הרשויות המקומיות להטיל עוצר על ערים ■ שני מחבלים זוהו כאזרחי סוריה וצרפת ■ הערב תתקיים עצרת הזדהות בתל-אביב

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

אירועים אחרונים הקשורים למתקפת הטרור בפריז:

15:43: אדם שנעצר בחבל בוואריה שבגרמניה בתחילת החודש וברשותו כלי נשק וחומרי נפץ במכוניתו עשוי להיות קשור למתקפות הטרור בפריז, כך מסר ראש מחוז בוואריה. "יש בידינו עצור שלפי חשדות מבוססים עשוי להיות קשור למתקפה", אמר. דובר משטרת בוואריה מסר כי הגבר בן 51 נעצר ב-5 בנובמבר בכביש הסמוך לרוזנהיים.

שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב הסמיך את הרשויות המקומיות במדינה להטיל עוצר על ערים, במקרה שיהיה בכך צורך. כמו כן, נאסר על קיום הפגנות בעיר עד יום חמישי.

15:31: עצרת הזדהות עם העם הצרפתי ולזכר הקורבנות תתקיים הערב בשעה 18:30 בכיכר רבין שבתל-אביב. את העצרת מארגנת שגרירות צרפת בישראל והשגריר הצרפתי פטריק מיזונאב צפוי לשאת דברים. כמו כן, בעצרת יישא דברים גם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

15:23: משרד החוץ עדכן לפני זמן קצר (שבת) כי נפתח מוקד בראשותו של הקונסול בשגרירות פריז, במטרה לסייע לאזרחים ישראלים השוהים בעיר. שני מספרי טלפון ליצירת קשר עם המוקד: 0033140765513 ו-003340765514.

14:45: ראשת העיר פריז אן הידלגו ערכה מסיבת עיתונאים בעקבות מתקפת הטרור בבירה שבמהלכה טענה כי "מה שאירע אמש הוא מעבר למה שניתן היה לדמיין שיקרה - אימה שכזו".

היא הוסיפה: "כל יעדי התקיפות היו מקומות שאנחנו אוהבים בעיר פתוחה ופופולרית כמו פריז ששמחה להיות חלק מהתרבות העולמית, משום שפריז היא עיר שמחוזקת בשל השונות שלה".

14:40: עדת ראייה לפיגוע במופע באולם "בטקלן" מסר לערוץ החדשות הצרפתי BFMTV שאחר מהמחבלים היה לבן ונראה אירופאי. "ראיתי בחור שהיה מעט נמוך, לבן ונראה אירופאי. הוא היה בקדמת האולם והיה לו רובה שנח על כתפו. לאחר מכן התחלתי לשמוע קולות ירי".

14:06: דרכון סורי נמצא בקרבת אחת מגופות המחבלים שהיה באולם ההופעות "בטקלן" שבפריז - כך דווח בכלי התקשורת הצרפתיים. מחבל נוסף זוהה כבעל אזרחות צרפתית.

"זה המסר שאנחנו רוצים לשדר להם, לצד פוליטיקאים אחרים, אנחנו חזקים יותר ממי שמנסה להשתיק אותנו. אנחנו אוהבים שיח ציבורי, אנחנו אוהבים לא להסכים. זו דמוקרטיה".