חבר פרלמנט צרפתי: "לשלול אזרחותם של מעורבים בטרור"

חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב טוען כי צרפת צריכה לבחון לעומק את האסטרטגיה הלאומית והבינלאומית במלחמה נגד הטרור הג'יהדיסטי ■ לדבריו, יש לזהות מדינות תומכות טרור כגון איראן ולסגור מסגדים סלפיים ורדיקאליים בצרפת

מתקפת טרור בפריז  / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

"יום שישי ה-13 לנובמבר הוא ה-11 לספטמבר הצרפתי. שום דבר לא יהיה כפי שהיה", כך אומר חבר הפרלמנט היהודי-צרפתי מאיר חביב בתגובה למתקפת הטרור המשולבת שהוציא לפועל ארגון דאע"ש ביום שישי האחרון. "היה לנו את טולוז, שרלי, היפר כשר, סף האכזריות נחצה שוב", אמר חביב.

חביב טוען כי צרפת צריכה לבחון לעומק את האסטרטגיה הלאומית והבינלאומית במלחמה נגד הטרור הג'יהדיסטי ולהפיק לקחים כדי לא להפקיר את השטח עבור החזית הלאומית.

חביב האשים את איראן כמדינה תומכת טרור וטען כי יש לזהות מדינות נוספות התמוכות בטרור. לדבריו, "הג'יהאד מצליח להתפתח רק בזכות מדינות שתומכות בו. הרפובליקה האסלאמית של איראן, אשר מנהיגה היה אמור להתקבל בצרפת בכבוד מלכים, היא אם המנגנון של הג'יהאד העולמי מזה 30 שנה". הוא הוסיף עוד כי "איראן ואסד אשר מערערים על האיזון והיציבות של המזרח התיכון אינם הפתרון אלא חלק משמעותי מהבעיה. לצערי, התרעתי כבר לפני חודשים רבים שהטרור כבר נמצא בתוך צרפת ועלול לפגוע בכל רגע ועל כן צריך לפעול ביד קשה נגד הג'יהאד לפני שיהיה מאוחר".

חביב המשיך ועשה השוואה בין הטרור בישראל לבין הטרור שפגע בצרפת: "צריך להבין כי הטרור שפגע בפריז הוא אותו הטרור אשר פוגע בישראל או במצרים. אסור לעשות הבחנות כאשר מדברים על טרוריסטים שפוגעים באזרחים חפים מפשע ואופי התגובות והיחס של העולם לאירועים אלו צריך להיות זהה".

חביב טען כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, שהבטיח לו כי ישראל תעמוד לצד צרפת ותתמוך בה בכל הנוגע למודיעים ומלחמה נגד הטרור.

עוד מבקש חבר הפרלמנט אשר כיהן בעבר כסגן יו"ר הוועדה של האסיפה הלאומית שחקרה את הקבוצות הג'הדיסטיות, לשלול באופן אוטומטי את אזרחותם הצרפתית של בעלי אזרחות נוספת אשר היו מעורבים בפעילות טרור וכן סגירתם של מסגדים סלפיים ורדיקאליים.