מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר

משטרת צרפת פרסמה את תמונתו של סלאח עבד סלאם, שמוצאו מבלגיה ■ עוד נמסר כי הוא "מסוכן" ■ לפי דיווח של אי-פי, הוא שכר את הרכב ששימש את החוליה שביצעה את הטבח באולם המופעים, ואחיו השתתף אף הוא בפיגועים

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

חשוד במתקפה בפריז נמלט מהעיר ומתנהל מרדף אחריו - כך מסרה הערב (א') משטרת צרפת. המשטרה פרסמה את תמונתו ואת שמו של החשוד, סלאח עבד סלאם, שמוצאו מבלגיה. לפי המשטרה, הוא "מסוכן". בלגיה, שם תוכננה המתקפה, הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי. במקביל, אלפי בני אדם מתכנסים הערב במיסה שמתקיימת בקתדרלת הנוטרה דאם בפריז לזכרם של קורבנות מתקפת הטרור שגבתה את חייהם של לפחות 129 בני אדם.

לפי דיווח של סוכנות הידיעות אי-פי, שניים מאחיו היו מעורבים אף הם בסדרת הפיגועים - אחד מהם נעצר בבלגיה ואחר נהרג במתקפה. עוד דווח כי סלאם הוא זה שהשכיר את רכב הפולקסווגן השחור ששימש את החוליה שהשתלטה על אולם המופעים "בטקלאן" ורצחה 89 בני אדם. כמו כן, ב"וושינגטון פוסט" פרסמו כי שמו של האח השני הוא איברהים ואת שמו של מחבל נוסף, בילאל הדפי.

גורם המעורה בפרטי החקירה בבלגיה אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי עד כה נעצרו שבעה חשודים במדינה. הגורם הוסיף כי יוחלט אם להמשיך להחזיק את השבעה במעצר במהלך היום. שר המשפטים הבלגי קואן ג'ינס מסר כי בפשיטה על רובע מולנביק בבירה בריסל "נערכו סריקות ובוצע מעצרים", שהיו קשורים לכלי רכב עם לוחית רישוי בלגית. התביעה בבריסל מסרה כי שני כלי רכב ששימשו את המחבלים למתקפה בפריז הושכרה במדינה.

מוקדם יותר היום אותר כלי הרכב ששימש לפיגוע הירי במסעדה הקמבודית, שבו נהרגו 15 בני אדם. גורם במשטרה אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי שלושה רובי קלשניקוב נמצאו במכונית מדגם "סיאט". מכונית שנייה מדגם פולקסווגן אותרה במגרש החניה הסמוך לאולם "בטקלאן".