ראש ממשלת צרפת מזהיר: ייתכנו פיגועים עם נשק כימי וביולוגי

מנואל ואלס: "ישנה סכנה כי טרוריסטים יעשו שימוש בנשק כימי וביולוגי במתקפה נוספת" - מצב החירום במדינה יימשך לפחות שלושה חודשים

מגדל אייפל מואר בצבעי דגל צרפת/ צילום:רויטרס
מגדל אייפל מואר בצבעי דגל צרפת/ צילום:רויטרס

ראש ממשלת צרפת מזהיר הבוקר (ה') מפני מתקפה כימית או ביולוגית על אדמת מדינתו. לדברי ראש הממשלה, מנואל ואלס, "ישנה סכנה כי טרוריסטים יעשו שימוש בנשק כימי במתקפה נוספת". מצב החירום במדינה יימשך לפחות שלושה חודשים.

במקביל, החשש מפיגועים ממשיך להפר את השגרה באירופה: טיסת סחר של חברת התעופה הפולנית "לוט" שעשתה את דרכה מוורשה לאתר תיירות במצרים נאלצה לבצע הבוקר נחיתת חירום בבולגריה, לאחר שאחד הנוסעים איים להפעיל פצצה על המטוס.

המטוס ועליו 161 נוסעים, נחת בנמל התעופה בבורגס ולא הגיע ליעדו בעיר ע'רדקה הסמוכה לשארם א-שייח' בסיני. הנוסעים פונו מיד עם עצירת המטוס על הקרקע, והנוסע בן ה-64 שאיים לבצע את המעשה נלקח לחקירה.

צוותי המשטרה שבדקו את תכולת המטוס עם הגעתו לבורגס לא מצאו עליו חומרי נפץ וככל הנראה היה מדובר באיום סרק מצד הנוסע. בחקירתו הודה הנוסע כי סיפר לצוות על פצצה במטוס בשעה שהיה תחת השפעת אלכוהול.

דובר של חברת "לוט" ציין כי לא מדובר במטוס החברה משום שמדובר בטיסת סחר. עוד דווח כי קברניט המטוס קיבל את ההחלטה לנחות במהירות האפשרית בבורגס לאחר שנודע לו על האיום.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הלילה אזהרה לאזרחיה השוהים באיטליה מפני פיגועים אפשריים במדינה. משרד החוץ האמריקני הזהיר מביקורים בכנסיית פטרוס הקדוש שברומא, קתדרלת מילאנו, בית האופרה לה סקאלה שבמילאנו ובכן במקומות ציבוריים כמו כנסיות, בתי כנסת, מסעדות, תיאטראות ובתי מלון.