גנרלים בכירים בבריטניה: יכולים לרסק את דאע"ש תוך שבועיים

דוח מיוחד שהוגש לראש ממשלת בריטניה גורס כי הצבא הבריטי ערוך לפעולה קרקעית שתביא לחיסול מהיר של דאע"ש ■ 56% מהבריטים: לשלוח כוחות קרקעיים לסוריה

דאע"ש / צלם: רויטרס
דאע"ש / צלם: רויטרס

מתקפה כוללת על דאע"ש בסוריה ובעיראק על-ידי צבא בריטניה תוביל לריסוק ארגון הטרור תוך שבועיים-שלושה - כך טוענים גנרלים בכירים בבריטניה במכתב ששלחו לראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון.

על רקע מתקפת הטרור בפריז והכוננות הגבוהה במדינות אחרות במערב אירופה, הגנרלים סיפקו הערכת מצב לקמרון וטענו כי הצבא מסוגל לרסק את דאע"ש במהירות במקרה של מלחמה כוללת. הם גם המליצו לשלוח קצינים בריטים שיאמנו את הכורדים הנלחמים בדאע"ש.

הערכת המצב של הגנרלים פורסמה בעיתון "סאנדיי אקספרס", שערך סקר בקרב 30 אלף איש ומצא כי 82% תומכים בצעדים צבאיים קשים יותר בסוריה. יותר מרבע מהנשאלים טענו כי יש להמשיך בהפצצות מהאוויר, בעוד ש-56% טענו כי יש להכניס כוחות קרקעיים בריטים לסוריה.

לאחרונה דווח בכלי תקשורת בעולם שטייסים עיראקיים ששירתו בעבר בצבא עיראק מלמדים ג'יהאדיסטים כיצד להטיס מטוסי קרב מדגם מיג-22. זאת, בנוסף לארסנל טנקים שיש לדאע"ש בסוריה ובעיראק הכולל טנקים רוסים מסוג T-62 ו-T-55, נשק ארטילרי ומכונות ירייה.