גרשון מסיקה סיכל פיגוע: "נתתי פול גז ודרסתי את המחבלת"

מסיקה, שסיים את תפקידו כראש המועצה האזורית שומרון במאי האחרון וחשוד במעורבות בפרשת ישראל ביתנו, הבחין במחבלת מנסה לדקור בסכין נשים שהיו בטרמפיאדה ■ הוא פגע בה עם רכבו, ולאחר מכן אזרח וחיילים ירו בה למוות, מבלי שהצליחה לפגוע באיש ■ ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "מברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה"

דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס
דקירה, פיגוע / צילום: רויטרס

מחבלת ניסתה היום (א') לבצע פיגוע בתחנות אוטובוס בצומת של החטיבה המרחבית שומרון, ליד בה"ד 3, וניסתה לדקור שתי נשים. על פי עד ראייה, ראש המועצה האזורית שומרון הקודם, גרשון מסיקה, פגע בה עם רכבה. לאחר מכן היא נורתה למוות בידי אזרח וחיילים שהיו במקום. 

"נתתי פול גז - ודרסתי אותה", אמר מסיקה.

"הגעתי לבה"ד 3 ועצרתי לטרמפיסט", סיפר אליקים גרוס, תושב איתמר ולשעבר עוזר לקצין ההגנה המרחבית שומרון, שירה במחבלת. "המחבלת הגיעה מולי על הכביש. כמה מטרים ממני היא שלפה סכין והתחילה לרדוף אחרי טרמפיסטיות. עד שיצאתי מהרכב גרשון הגיע מאחורי ודרס אותה. יצאתי ויריתי בה שני כדורים, ואחר כך חייל הגיע וירה בה עוד שני כדורים. ככה התחיל הבוקר שלי".

מסיקה התפטר במאי האחרון מתפקידו בעקבות פרשת השחיתות בפוליטיקה, שזכתה לכינוי "פרשת ישראל ביתנו". הוא גויס לאחרונה כעד מדינה, והמידע שהעביר הוביל לפתיחת חקירה בחטיבה להתיישבות.

לא מדובר במקרה הראשון שבו דורס מסיקה פלסטינים. ב-2001 הוא דרס למוות קשיש פלסטיני בן 90 ליד בית פוריק, כשחצה את הכביש. הוא זוכה בבית המשפט ממוות ברשלנות, אחרי שלא הצליחו להוכיח שנסע מעבר למהירות המותרת.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אני מברך את ראש המועצה היוצא גרשון מסיקה, על התעוזה והתושיעה שגילה כשהבחין היום במחבלת מנסה לדקור תושבת, וסייע לחסל אותה. חבל שאנחנו בישראל צריכים להתמודד עם המראות האלה יום יום. צר לנו על שגרת החיים הזו, אולם אין לנו אלא לברך על כך שיש לנו אזרחים כאלה".