נתניהו: משרד הכלכלה ייקרא משרד הכלכלה והתעשייה

ראש הממשלה בישר את ההחלטה בברכת וידאו שהוקרנה הערב באירוע הפתיחה של ועידת התעשיינים השלישית שמתקיימת באילת ■ נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "היום שבו החליטו לשנות את שמו של משרד התמ"ת למשרד הכלכלה היה אחד העצובים בחיי"

בנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
בנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

בשורה לתעשיינים מראש הממשלה בנימין נתניהושמחזיק בתיק הכלכלה מאז התפטרות אריה דרעי מהתפקיד: שמו של משרד הכלכלה ישונה בקרוב ל"משרד הכלכלה והתעשייה". נתניהו בישר על החלטתו בברכת וידאו שהוקרנה הערב (ד') באירוע הפתיחה של ועידת התעשיינים השלישית שמתקיימת באילת.

"נפעל להפחתת הרגולציה הנוראה שיש במדינה", אמר נתניהו. "מנכ"ל משרדי, אלי גרונר עובד על זה ואנו פועלים להחלת שינויים ממשיים בתחום הזה. אנו נצמיח את הכלכלה ואת התעשייה הישראלית", הוא הוסיף.

משרד הכלכלה נקרא בעבר בשם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. עם כניסתו של נפתלי בנט לתפקיד השר, הוא מיהר להחליף את שמו של המשרד ל"משרד הכלכלה" וזאת חרף התרעומת של התעשיינים. ניסיונות להניא אותו ולהותיר את המילה "תעשייה" בשם המשרד - כשלו.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש "היום שבו החליטו לשנות את שמו של משרד התמ"ת למשרד הכלכלה היה אחד הימים העצובים בחיי. מאז ששבתי לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים, לא היה יום שבו לא פעלתי למען שינוי שמו של המשרד - והחזרת המילה תעשייה. זה לא דבר של מה בכך: זה מהותי, חשוב ועבורנו זו דרך חיים".

בורש הוסיף עוד כי "יש כאן אמירה ומסר למה שעתיד להיות יחסה של הממשלה כלפי התעשייה ובחודשים הקרובים נראה מהלכים המשותפים לנו ולממשלה, למען העלאת הצמיחה במשק מתוקף של תכנית רב-שנתית סדורה. תכנית זו קובעת בין השאר יעד שלפיו חלקה של התעשייה מהתוצר במשק יגיע לכ-20%".

ברוש הודה לנתניהו על החלטתו ואמר כי בחודשים האחרונים יש יחסים חמים בין התעשיינים לבין השרים בירושלים.

במסגרת ועידת התעשיינים שנפתחה הערב ותימשך עד סוף השבוע ידונו סוגיות הקשורות לירידה בצמיחה במשק, להאטה בייצוא, לצורך בהגדלת הפריון, להרחבת מסגרות החינוך הטכנולוגי ועוד. בוועידה משתתפים מאות תעשיינים, אישי ציבור ובכירים במערכת הכלכלית.

עוד אמר ברוש ביחס להרחבת מסגרות החינוך הטכנולוגי כי עם פתיחת שנה"ל הנוכחית, נחנכה תכנית בכ-180 בתי ספר ברחבי הארץ ובמסגרתה תלמידים מבקרים יום בשבוע באחד המפעלים וזאת - כדי לחשוף אותם לתעשייה. לדברי ברוש, בכל שנה התכנית תתרחב לעוד כ 80 בתי ספר. התכנית ממומנת בידי משרד החינוך.