גאדג'טים: וואווי Watch - לקרוא מסרונים על כף היד

וואווי מציעה שעון מוצלח מאוד בקטגוריית האנדרואיד - מי שחיפש הזדמנות לקנות שעון חכם, יהיה מרוצה מהדגם הזה

בתקופה הקרובה צפויים להגיע לשוק המקומי שעונים חכמים, בין היתר מבית אפל וסמסונג. הראשונה להשיק בגל הנוכחי שעון חכם היא וואווי (Huawei) הסינית, עם הדגם הראשון שלה אשר יוצא בארץ - Watch. מה עושים עם שעון חכם? השעונים מאפשרים לקבל חיווי על שיחות ומסרונים, להגיב לוואטסאפ בהכתבה קולית, להשתמש בשעון לשליטה בנגן המוזיקה, להפעיל אפליקציות ריצה (עדיין הסמארטפון צריך להיות בקרבת המשתמש) ובעיקר לראות מי מתקשר, מבלי להוציא את הטלפון מהכיס.

עיצוב: השעונים החכמים הם קודם כל פריט אופנתי שעונדים המשתמשים כל היום על היד. יצרניות השעונים יודעות את זה ומשקיעות בעיצוב. השעון של וואווי מגיע עם רצועת עור אלגנטית ומעט מבוגרת. בתשלום נוסף, ניתן לקנות רצועה אחרת, למשל, רצועת מתכת ב-200 שקל. השעון נעים מאוד על היד, הוא עבה יחסית - 11.3 מ"מ, אבל המשקל כמעט לא מורגש: 30.6 גרם.

מסך: מלבד אפל, רוב שעוני האנדרואיד של היצרניות הגדולות מגיעים עם מסך עגול. השעון של וואווי מגיע עם מסך מהסוג הזה בגודל 1.4 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED. המסך מצופה זכוכית מסוג קריסטל ספיר, המסוגלת להגן מפני שריטות. הרזולוציה גבוהה, 400 על 400 פיקסלים, עם צפיפות פיקסלים של 286ppi. מדובר במסך באיכות גבוהה וטובה.

ממשק: מערכת ההפעלה של השעון היא אנדרואיד Wear מבית גוגל. זו מאפשרת חיבור גם לסמארטפוני אנדרואיד וגם לאייפון. הממשק של השעון מגיע באנגלית, אבל הוא תומך בתצוגת עברית של הודעות נכנסות וגם הכתבה קולית בעברית, למשל, במענה להודעת וואטסאפ. ההכתבה הקולית של גוגל לרוב עובדת בצורה טובה. הכניסה לתפריט הראשי מתבצעת בלחיצה ארוכה על הכפתור הפיזי בצד השעון. בוואווי כללו כמה אפליקציות פנימיות לניטור מספר הצעדים, שריפת קלוריות וגם אפליקציה לריצה. מובן שניתן להתקין אפליקציות חיצוניות לביצוע המשימות הללו, כמו Endomondo. יש גם אפליקציה פנימית המשתמשת בחיישן לזיהוי דופק.

חומרה: החומרה של השעון סטנדרטית: מעבד סנפדרגון 400 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם חצי ג'יגה זיכרון עבודה ועוד 4 ג'יגה נפח אחסון. השעון כולל התקן תקשורת אלחוט מסוג בלוטות' וגם WiFi, המאפשר להתחבר לשעון מרחוק ולקבל חיווי על התראות.

סוללה: הסוללה שורדת בקלות יום שלם ואפילו קצת יותר, גם כשהמסך פועל כל הזמן (עבור צפייה בשעה, מבלי ללחוץ על כפתור או להחזיק את היד בתנוחה מסוימת). הקיבולת: 300 מיליאמפר/שעה. כדאי לשים לב ששעונים חכמים דורשים מטען מיוחד, כך שחייבים לזכור לטעון אותם כל לילה.

השורה התחתונה: וואווי מציעה שעון מוצלח מאוד בקטגוריית האנדרואיד. מי שחיפש הזדמנות לקנות שעון חכם, יהיה מרוצה מהדגם של וואווי.

מחיר: 1,800 שקל.

ציון: 9.