עוקף בורג' חליפה: המגדל הגבוה בעולם יושלם ב-2020

1,173 מטר, 200 קומות ועיר כלכלית חדישה ומודרנית לחוף הים האדום: הצצה מקרוב לפרויקט המרשים להקמת המגדל הגבוה בעולם שנבנה בימים אלה בערב הסעודית ■ צפו בוידאו

מגדל הממלכה, kingdom tower ערב הסעודית המגדל הגבוה בעולם / צילום: וידאו
מגדל הממלכה, kingdom tower ערב הסעודית המגדל הגבוה בעולם / צילום: וידאו

נראה כי הבורג' חליפה בדובאי יאלץ לוותר בקרוב על תואר המגדל הגבוה ביותר בעולם. ממשלת ערב הסעודית הכריזה השבוע כי סגרה את המימון הפיננסי ל- Jeddah Tower, פרויקט בהיקף של 1.2 מיליארד דולר שיתנוסס לגובה של 1 קילומטר ומאה שבעים ושלושה מטרים.

הממשלה הסעודית הודיעה כי Jeddah Economic Company, הבעלים והמפתחת של הפרויקט, חתמה על הסכם מימון בהיקף של שני מיליארד ומאתיים מיליון דולר (2.2) עם חברת ההשקעות הסעודית Alinma, כאשר חלק מהכספים ישמשו לפיתוח השלב הראשון בפרויקט  העיר הכלכלית של ג'דה שעל חוף הים האדום.

המגדל, שבעבר כונה ה  kingdom Tower  יכלול בין השאר חמישים ותשע מעליות ומרפסת באורך שלושים מטר שתצא מהקומה ה-157 של הבניין.

מי שעומד מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי היא בן לאדן גרופ, חברה שהוקמה על ידי אביו של אוסמה בן לאדן. המבנה יכלול 80 אלף טון של פלדה ו-530 אלף מ"ר של בטון. עד כה נבנו עשרים ושש מתוך 200 הקומות במגדל, כאשר הבנייה צפויה להסתיים בשנת 2020.