מרגישים שצפוף יותר על הכביש בדרך לעבודה? זה נכון

נתוני וויז לחודש נובמבר מגלים כי הנסיעות לתל אביב התארכו משמעותית בהשוואה לעשרת החודשים הראשונים של השנה ■ עם זאת, בנובמבר לא חל שינוי של ממש בזמן הנסיעה בבוקר מתל אביב למרבית הערים

פקק באיילון / צילום: תמר מצפי
פקק באיילון / צילום: תמר מצפי

צפוף לכם יותר על הכביש בדרך אל העבודה? אתם לא טועים. נתוני וויז לחודש נובמבר מגלים כי הנסיעות שלנו בבוקר לעבודה התארכו משמעותית בהשוואה לעשרת החודשים הראשונים של השנה.

הנסיעה לכיוון תל אביב מככבת בראש רשימת הדרכים הפקוקות (הבדיקה נעשית רק עד ההגעה למגדלי עזריאלי במזרח העיר, ומובן מאליו שנסיעה למרכז תל אביב כמובן פקוקה שבעתיים). ממודיעין לעזריאלי תל אביב נסע בבוקר חודש נובמבר רכב פרטי 67 דקות, לעומת 43 דקות בממוצע מינואר ועד אוקטובר - ובהשוואה לזמן נסיעה של 33 דקות ברכבת.

לא רק עבודות התשתית מעכבות את הנהגים (בעיקר בכניסות לת"א): משנת 2011 ועד 2014 הנסועה בישראל גדלה ב-8%. נוסעים יותר, פירושו שצפוף יותר על הכבישים, זאת למרות העלייה בקצב סלילת הכבישים (קצב שלא מצליח להדביק את הגידול בכמות המכוניות על הכביש).

ועם זאת, בנובמבר לא חל שינוי של ממש בזמן הנסיעה בבוקר מתל אביב למרבית הערים. מתל אביב צפונה (חיפה או נתניה), דרומה (יבנה, רחובות, באר שבע) ומזרחה (מודיעין) אין שינוי - החרפה או הקלה - במצב הפקקים. נתיב אחד בלבד התקצר ב-10%, מתל אביב ליקנעם, שלקח לישראלים בנובמבר שעה בלבד, לעומת 66 דקות בממוצע מינואר ועד אוקטובר.

נתון מעניין שהציגה הלמ"ס מלמד שרכב ליסינג עדיין נוסע פי 2 בערך מרכב בבעלות פרטית (יציב ב-4 שנים עד 2014) - 31 אלף ק"מ לעומת 14.5 אלף ק"מ לרכב בבעלות פרטית, בממוצע. אולם מסתבר שעיקר הגידול בנסועה בשנים האחרונות הוא דווקא של רכב בבעלות פרטית: גידול של 10% מ-2011 ל-2014, לעומת גידול של 2% בלבד ברכבי הליסינג באותן שנים.

נובמבר הפקוק
 נובמבר הפקוק