"מעולם לא היה פה ראש ממשלה כה גזען וחסר אחריות"

כך הגיבה ח"כ זהבה גלאון לכוונתו של רה"מ נתניהו להיפגש עם דונלד טראמפ

זהבה גלאון / צילום: אלון רון
זהבה גלאון / צילום: אלון רון

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תוקפת היום (ד') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומכנה אותו "גזען" ו"חסר אחריות", נוכח כוונתו להיפגש עם דונלד טראמפ, המועמד השנוי במחלוקת לראשות המפלגה הרפובליקנית בארה"ב.

"בושה שראש הממשלה מוכן לתת לגיטימציה לטראמפ ולסמן אותו כמועמד סביר שראוי להיפגש עם ראש מדינה", מסרה גלאון. "נכונותו של נתניהו להיפגש עם טראמפ למרות אמירותיו הגזעניות החמורות מאשרת את מה שהתבטאויותיו של ראש הממשלה מעידות עליו כבר מזמן; שמעולם לא היה פה ראש ממשלה כה גזען וחסר אחריות, שלא בוחל באמצעים ומוכן להעמיק את הקרע כדי להרוויח עוד כמה קולות או חיבוק מביך ממועמד הזוי, שאיש מלבדו לא מוכן לקבל".

טראמפ ידוע כמחולל סערות גדול בקמפיין הבחירות בארה"ב, והתבטאויותיו פגעו בקהלים רבים - כולל נשים ומיעוטים. לאחרונה הוא קרא לסגור את שערי ארה"ב בפני מהגרים מוסלמים, וספג קיתונות של בוז אפילו מהליגה נגד השמצה של הקהילה היהודית בארה"ב.

 

טראמפ מתכנן לבקר בישראל החודש אך הודיע שלא יבקר ברשות הפלסטינית או בירדן. נתניהו ייפגש עמו על-אף שמדובר במועמד שנתפס בעיני הציבור האמריקאי והתקשורת האמריקאית כבעייתי, בלשון המעטה.

"זו סטירה בפרצוף לאזרחי ישראל המוסלמים שדונלד טראמפ הציע למנוע מהם להיכנס לארה"ב ומעוניין לסמן אותם כחשודים ללא כל הצדקה", הוסיפה גלאון.