מנהיג קוריאה הצפונית: "פיתחנו פצצת מימן עוצמתית"

קים ג'ונג און טען כי ארצו מחזיקה עתה גם בפצצה העוצמתית, לצד ראשי הקרב הגרעיניים שבהם כבר ידוע שהיא מחזיקה. "הצלחנו להפוך למעצמה גרעינית", הצהיר ■ לדבריו אין אישור מצד המערב

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און  טוען כי ארצו פיתחה פצצת מימן שבה היא יכולה להשתמש לצד ראשי הקרב הגרעיניים שבהם היא מחזיקה כדי להגן על ריבונותה - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה הקומוניסטית. עד כה לא היה ידוע שהדיקטטורה המבודדת מחזיקה בסוג נשק מתקדם שכזה, ואין אישור לכך מצד המערב או מדינות אחרות.

"הצלחנו להפוך למעצמה גרעינית המסוגלת להגן על הכבוד והעצמאות הלאומיים של המולדת שלנו באמצעות פצצות מימן וגרעין עוצמתיות", צוטט הרודן. הוא הוסיף כי על קוריאה הצפונית "להמשיך ולפתח את התעשיה הצבאית שלה". דבריו של קים הגיעו במהלך סיורו במפעל כלי נשק בבירה פיונגיאנג.

ב-10 בפברואר 2005 הכריזה קוראיה הצפונית כי היא פיתחה פצצות גרעין וספגה גינויים וסנקציות מצד הקהילה הבינלאומית. מאז ביצעה המדינה שלושה ניסויים תת-קרקעיים - ב-2006, ב-2009 וב-2013.

פצצת מימן עוצמתית הרבה יותר מאשר פצצת גרעין, אולם מעולם לא נעשה בה שימוש שלא במסגרת ניסוי. היא פותחה בתחילת השנות ה-50 על ידי ארצות הברית ובהמשך גם על ידי יתר מעצמות הגרעין.