ר.ה. טכנולוגיות נמחקת מהבורסה לפי שווי של פחות מ-100 מ' ש'

הצעת הרכש של בעלי השליטה, גדליה המרמן ויעקב רוזנברג, התקבלה, והחברה תהפוך לפרטית בשיאה ר.ה נסחרה בשווי של כ-370 מיליון שקל

אחרי כ-15 שנה בבורסה של ת"א, תימחק בקרוב חברת ר.ה.טכנולוגיות  מהמסחר. צמד בעלי השליטה הוותיקים בחברה, גדליה המרמן ויעקב רוזנברג, הגישו הצעת רכש למניות שמוחזקות בידי הציבור, והצעה זו נענתה. בעקבות זאת, יחזיקו השניים במלוא ההון המונפק והנפרע של ר.ה. טכנולוגיות והחברה תהפוך לחברה פרטית.

נכון להיום, הציבור מחזיק רק בכ-9.7% ממניות החברה. רוזנברג, המכהן כיו"ר הדירקטוריון של ר.ה. טכנולוגיות, מחזיק ב-45.3% והמרמן, המכהן כמנכ"ל החברה, מחזיק ב-41.8%, כאשר 3.2% נוספים מוחזקים על-ידי חברה בת, ר.ה. אלקטרוניק. רוזנברג והמרמן הגישו לבעלי מניות המיעוט את הצעת הרכש באמצעות חברה בה הם מחזיקים כל אחד ב-50%, ר.ה נכסים.

הצעת הרכש של השניים נקבה במחיר של 4.4 שקל למניה, שהיווה פרמיה של כ-5% על מחיר השוק ביום ההצעה וכ-1.6% מעל למחיר המניה הנוכחי, המשקף לר.ה. טכנולוגיות של 90 מיליון שקל.

מתוך 9.7% שמוחזקים על-ידי הציבור, הצעת הרכש נענתה על-ידי כ-5.7%, שיעור גבוה מהמינימום שנדרש (5%), ומהווה תוצאה חיובית מבחינת בעלי השליטה, שיוכלו כעת לרכוש גם את היתרה ברכישה כפויה. בסך הכול ישלמו השניים כ-8.8 מיליון שקל תמורת החזקות המיעוט.

הבועה התפוצצה והצמיחה נבלמה

ר.ה. טכנולוגיות עוסקת בייצור ובהרכבה של מערכות אלקטרוניות ומעגלים מודפסים. החברה מתקשרת עם לקוחותיה בהסכמי מיקור חוץ לביצוע עבודות מסוג זה. נכון לסוף השנה שעברה, החברה העסיקה 990 עובדים, כ-80% מהם בתחום התפעול והייצור. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2015, הכנסותיה של ר.ה. טכנולוגיות הסתכמו ב-92.2 מיליון דולר, ירידה של 8.2% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2014, בשל קיטון בהיקף הפעילות של החברה עם חלק מלקוחותיה ומדחייה של הזמנות לרבעונים הבאים. בתקופה זו הסתכם הרווח התפעולי ב-385 אלף דולר, ירידה של 65.3%, והיא עברה להפסד נקי בסך 1.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 197 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ר.ה. טכנולוגיות הונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב בספטמבר 2000, ימי בועת הטכנולוגיה, כאשר בין לקוחותיה נמנו במועד ההנפקה כמה מחברות התקשורת הבינלאומיות המובילות במשק כקומברס, בריזקום, אי.סי.איי, אורכית וטריון, עבורן ביצעה החברה עבודות אאוטסורסינג בשיטה של TurnKey (פתרון כולל) וקבלנות משנה.

אלא שבשנים שלאחר ההנפקה - בעקבות התפוצצות הבועה - נבלמה הצמיחה המהירה בהיקפי הפעילות של החברה ותוצאותיה נחלשו בצורה מהותית, מותירות את הכותרות לשכר המופלג שמשכו בעלי השליטה בחברה.

בשנת 2007 עדיין נסחרה ר.ה. טכנולוגיותה בשווי של כ-370 מיליון שקל, אך מאז היא איבדה כ-75% משווייה. בשנים האחרונות מניית החברה דשדשה והשווי נע סביב 100 מיליון שקל. במניית החברה אין מחזורי מסחר משמעותיים, בין היתר מכיוון שרוב המניות מוחזקות על-ידי הבעלים, והיא הייתה אמורה להיות חלק מרשימת ניירות הערך דלי הסחירות, אך לא נכנסה לרשימה זו, לאור העובדה שהיה בה עושה שוק.

מניית ר.ה
 מניית ר.ה