3,500 יחידות דיור חדשות יוקמו ביישוב פורדיס

התוכנית חלה על קרקע בת 4,400 דונם, חלקם באזורים מבונים, ומאפשרת תוספת של 3,500 יחידות דיור, 150 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ומאפשרת קיבולת של 30 אלף נפש

דירות / צילום: תמר מצפי
דירות / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה הפקידה את תוכנית המתאר לישוב פורדיס. את התוכנית גיבשו מינהל התכנון, לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שומרון, המועצה המקומית פורדיס ומשרדי ממשלה. התוכנית שערך משרד מנעד בראשות האדריכל יאיר אביגדורי תופקד להתנגדויות הציבור.

התוכנית חלה על קרקע בת 4,400 דונם, חלקם באזורים מבונים, ומאפשרת תוספת של 3,500 יחידות דיור, 150 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר ומאפשרת קיבולת של 30 אלף נפש.

תוספת המגורים מתוכננת באמצעות הקמת שכונות חדשות בצפיפות של 9-10 יח"ד לדונם מגורים נטו. השכונות החדשות יוקמו בשטח המתפנה במערב היישוב (עקב הסטת כביש), ובשטחים חקלאיים בצפון היישוב ובמזרחו. כמו כן, נקבע עיבוי מגורים בשכונה המאושרת במזרח היישוב באדמות מדינה.

על מנת לייצר עוגן כלכלי ולחזק את היישוב מציעה התוכנית מוקד מסחר משמעותי בצפונו, שישמש לתעסוקה, מלאכה ולוגיסטיקה סמוך לכביש 4 שיוסט מזרחה לטובת הרחבת היישוב. זאת, נוסף על קווי תשתיות רבים שיועתקו לרבות קווי חברת חשמל וחברת המים מקורות.